Inici >> Node >> Exposició virtual Homenatge al Dr. Castells (1925-2018) al CRAI Biblioteca de Física i Química

Viernes, 21 Diciembre 2018

El 7 de novembre, juntament amb la inauguració de la catorzena mostra del Fons Històric del CRAI Biblioteca de Física i Química Fritz Haber: cara i creu d’un Premi Nobel, el Rector de la Universitat de Barcelona Joan Elias, va inaugurar l’exposició Homenatge al Dr. Josep Castells i Guardiola en record del Dr. Castells, científic i docent del Departament de Química Orgànica de la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona que ens va deixar el 30 de juliol d’enguany, i que ara us presentem en format virtual.

El Dr. Castells obtingué el títol de doctor en Ciències Químiques per la Universidad de Madrid l'any 1950 amb la defensa d’una tesi dirigida pel professor Josep Pascual i Vila. Des de llavors fins al 1997, quan va deixar la universitat com a professor emèrit, es va dedicar amb cos i ànima a la recerca i a la docència; primer, al CSIC; més tard, a la UAB i; finalment, a la UB. El llegat de la seva trajectòria científica-docent és nombrós i divers (articles científics i divulgatius, llibres escrits, llibres traduïts, tesis dirigides, apunts mecanografiats...), i ha estat reconegut arreu.

Durant el seu mandat com a director del Seminari de Química (actualment CRAI Biblioteca de Física i Química) del 1979 al 1990, el Dr. Castells, conscient de la importància del paper de les biblioteques com a suport per a l’aprenentatge i la investigació, va esmerçar molt temps i esforços en aconseguir recursos econòmics per fer del Seminari una biblioteca universitària de referència en química a Espanya. Per això, es va proveir al Seminari d’obres de referència que no tenien a cap altra biblioteca de l’Estat, d’equips informàtics, i d’un servei de teledocumentació que va fer de la biblioteca de les facultats de física i de química una biblioteca pionera i moderna a l’estat espanyol en quant a serveis i també en noves tecnologies.

La il·lusió, l'entusiasme, l'honestedat i el rigor amb què va desenvolupar la seva tasca científica i docent, així com la visió estratègica i oberta a les novetats, són paleses als pòsters i documents exposats en aquesta mostra.

L'exposició Homenatge al Dr. Josep Castells (1925-1928) romandrà a l’hemeroteca del CRAI Biblioteca de Física i Química fins al mes d'octubre de l’any 2019. També us convidem a consultar l'exposició en format virtual: Homenatge al Dr. Castells (1925-2018).