Inici >> Node >> Royal College of Physicians of London

Royal College of Physicians of London

Royal College of Physicians of London. La Nueva farmacopea del Real Colegio de Médicos de Londres.

Royal College of Physicians of London. La Nueva farmacopea del Real Colegio de Médicos de Londres y su análisis ó sea La explicacion de la naturaleza, principios, virtudes, usos y dosis de sus preparaciones y composiciones / por el Doctor Roberto White ; traducidas del ingles con notas relativas á la farmacia é historia natural y médica de España por el Dr. Don Casimiro Gomez de Ortega ... Madrid : en la imprenta de la viuda de Don Joaquin Ibarra, 1797.

Es tracta de la traducció i adaptació espanyola feta pel botànic, mèdic i farmacèutic espanyol Casimiro Gómez de Ortega de la farmacopea del Royal  College of Physicians of London, creat el 1518, per tal de regular la composició dels medicaments. La farmacopea de Londres era, segons diu el traductor al pròleg, una obra coneguda i molt valorada pels professors de medicina i cirurgia, i calia donar-la a conèixer amb els aclariments necessaris per tal de servir com un manual per farmacèutics.

Consta de dos parts complementàries: la primera conté les receptes de la farmacopea de Londres, cada una de les quals remet  amb un número de pàgina a la segona part on s’hi troben les explicacions i aclariments.

Només tenim constància a Catalunya d’un altre exemplar al Centre de Lectura de Reus.
Restauració:
 Bloc del llibre, neteja mecànica, neteja humida, tractaments de taques, desacidificació, aplicació de reserva alcalina, reintegració de perforacions d’insectes.
 Enquadernació en pasta espanyola, neteja, reintegració de zones perdudes i de perforacions d’insectes, reparació d’estrips i muntatge.
Estat:
Apadrinat