Llengües

CRAI-Biblioteca de Física i Química 2000-2020

El maig del 2000 la biblioteca es trasllada de nou per ubicar-se a l’espai que ocupa actualment.

S’estructura en tres plantes: Biblioteca, Hemeroteca i Dipòsit, que sumen un total de 2.300 m2.

2020. EL CRAI–BIBLIOTECA DE FÍSICA I QUÍMICA EN XIFRES:

• 5.687 revistes electròniques de química i física
  • 3.000 llibres electrònics de química i física
  • 55.000 volums impresos a la biblioteca d’estudiants
  • 242 bases de dades electròniques
  • 7.695 tesis doctorals al Dipòsit Digital i al TDX
  • 17 ordinadors, entre les dues sales de lectura
  • 9 ordinadors portàtils de préstec
  • Sala d’informàtica amb 21 ordinadors
  • 4 sales de treball
  • 4 espais per a exposicions
  • Préstec in situ i consorciat, des de la mateixa biblioteca
  • Servei d’Obtenció de Documents a altres centres
  • Servei de còpies digitals del mateix fons
  • Dipòsit Digital institucional
  • Campus Virtual
  • Presència a les xarxes socials: Twitter, blog, Instagram, etc.

A principis del 2004 cal adaptar les biblioteques universitàries al nou espai europeu d’educació superior (EEES) i a l’espai europeu de recerca (EER), en què es configura un nou marc d’ensenyament universitari. Neix el CRAI: Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació.

El CRAI està format per les biblioteques de facultat, les unitats tècniques, el Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal i el Centre de Digitalització.

És membre del Consorci dels Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) amb qui comparteix serveis bibliotecaris i de gestió, potenciant sinergies amb les entitats consorciades per tal de millorar-ne l’eficàcia i l’eficiència.

Logo de Creative Commons Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

150 anys de l’Edifici Històric             Pla de sostenibilitat del CRAI                           Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia