Inici >> Node >> 30 de novembre de 2020

30 de novembre de 2020

El CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals escenari de les pràctiques d'estudiants de Comunicació Audiovisual

dilluns, 30 novembre 2020

El passat dimarts 24 de novembre el CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals va ser l’escenari de les pràctiques d’alguns alumnes de Comunicació Audiovisual.

Tant la biblioteca com el jardí van ser espais utilitzats com a escenari per diversos grups per al rodatge de curtmetratges en el marc de diverses assignatura del grau de Comunicació Audiovisual.

Vegeu imatges de la seva activitat:

Millores al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació (Campus Diagonal Sud)

divendres, 27 novembre 2020

El CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació (Campus Diagonal Sud) ha insonoritzat les dues sales de treball que teniu a la vostra disposició. D’aquesta manera, serà molt fàcil garantir el silenci a les taules adjacents a aquests espais.

A més, seguint amb la iniciativa de respondre a la necessitat de connectar els ordinadors portàtils i altres dispositius mòbils a la biblioteca, s’han incorporat 16 endolls electrificant quatre taules.

Actualment, el CRAI Biblioteca posa a la disposició dels seus usuaris un total de 86 endolls a la planta baixa i de 42 a la planta -1.

Reobertura de la Sala d'estudi Dolors Aleu amb cita prèvia

divendres, 27 novembre 2020

Des del 26 de novembre, torneu a tenir disponible amb cita prèvia, la Sala d'estudi Dolors Aleu.

Recordeu que la Sala d'estudi Dolors Aleu està ubicada a la planta 0 dels espais que la Universitat de Barcelona té a la Residència Universitària Aleu que es troba al carrer de Pau Gargallo, 30.

L'horari d'apertura és de dilluns a dijous de 9 a 17 h. i divendres de 9 a 15 h.  Per accedir-hi és imprescindible sol·licitar cita prèvia amb un mínim de 24 hores d'antelació i identificar-se com a estudiant de la UB.

Esperem que gaudiu d'aquest espai!

Ebooks de Bloomsbury History. Nou accés

divendres, 27 novembre 2020

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha subscrit l’accés per un any a tota la col·lecció de llibres electrònics de Bloomsbury History, des del 16 de novembre de 2020 al 16 de novembre de 2021, sota la modalitat EBA (Adquisició Basada en l’Evidència). Passat aquest període es compraran a perpetuïtat els llibres més consultats.

Podreu accedir a uns 1.500 títols de les col·leccions següents:

History Supplement, I.B. Tauris World Wars and Holocaust, I.B. Tauris Imperial & Colonial History, I.B. Tauris Global History, I.B. Tauris European History, I.B. Tauris British History, Early Modern History Archive 1971-2013, Essential Histories (Osprey Publishing), Geographers Biobibliographical Studies, History 2014-2020, History and Politics in the 20th Century Landmark Texts (Bloomsbury Academic Collections), History Landmark Texts (Bloomsbury Academic Collections), History of Technology, History of the Transatlantic Slave Trade Landmark Texts (Bloomsbury Academic Collections), I.B. Tauris History 2016-2018, Japanese History Landmark Texts (Bloomsbury Academic Collections series), Medieval History Archive 1981-2013, Short Histories, The Churchill Collection: Published Works of Winston S. Churchill i The Churchill Documents and Official Biography.

Tots els títols es troben a Llibres-e i Revistes-e i al Cercabib: Bloomsbury History.

Renovació de la mostra permanent del MACBA amb la participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimecres, 25 novembre 2020

L’octubre de 2018 us anunciàvem la presentació d’una exposició especial del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) que portava per títol Un segle breu: Col·lecció MACBA i que estava concebuda com una mostra permanent que ocupava tota la primera planta de l’edifici del museu.

Des de llavors, aquesta mostra que proposa una data d’inici, el 1929, quan va tenir lloc l’Exposició Internacional de Barcelona i que arriba fins als nostres dies, ha anat actualitzant els continguts per enriquir-ne els matisos i posar en valor la pluralitat d’encaixos de la col·lecció MACBA.

Fa uns mesos el museu va decidir  posar l’accent en els anys de creació de l’Escola Nova durant la Segona República amb la renovació pedagògica que promovia l’impuls d’un aprenentatge actiu en contrast amb l’escola tradicional i que va tenir com a figures destacades a Catalunya Ferrer Guardia  o Pere Vergés.

El MACBA es va posar novament en contacte amb el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i el treball d’identificació i de selecció de material ha donat lloc a un nou préstec de documents originals que s’han incorporat a l’exposició permanent del museu.

Vegeu-ne una selecció:

Ens complau seguir col·laborant en l’activitat cultural de Barcelona amb aquest nombrós préstec de material que s’allargarà fins a una data indeterminada.

El CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals, plató de TVE

dimecres, 25 novembre 2020

El 12 de novembre el CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals ha estat escenari d’una entrevista per a la TVE.

La TVE entrevistava al professor Lluís Agustí, director de l’Escola de Llibreria, per documentar la notícia Abrir una librería en plena pandemia. L’enregistrament de l’entrevista va tenir lloc a la biblioteca.

Molts dels nous llibreters surten de l’Escola de Llibreria; dels 200 graduats de la Facultat la meitat treballen a llibreries. Són fruit dels nou anys de feina feta a l’Escola de Llibreria de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals.

Vegeu la notícia Abrir una librería en plena pandemia.