Inici >> Node >> 2 de novembre de 2020

2 de novembre de 2020

Canvis importants en la cita prèvia per accedir als CRAI Biblioteques de la UB

divendres, 30 octubre 2020

A causa de les mesures anticovid, amb vigència a partir del dia 30 d'octubre, s'anul·len, fins a nou avís, les cites prèvies per consultar el fons o disposar d’un seient d’estudi als CRAI Biblioteques de la UB i a la Sala d'estudi Dolors Aleu.

Continua en funcionament el Servei de préstec, i podeu continuar demanant cita prèvia al vostre CRAI BIblioteca per recollir documents reservats, de dilluns a divendres.

Igualment, seguint les directrius establertes, els CRAI Biblioteques del Campus de Mundet, Economia i Empresa (grau) i Filosofia, Geografia i Història, tancaran els caps de setmana fins a nou avís.

Esperem poder tornar ben aviat a oferir cita prèvia per consultar el fons i estudiar.

Disculpeu si us plau les molèsties!

Inscriviu-vos a la VI Viquimarató d'Informació i Comunicació!

dimecres, 28 octubre 2020

Per sisè any consecutiu, el CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals torna a organitzar una Viquimarató amb l'objectiu de fer créixer el nombre d’articles de la Viquipèdia relatius als ensenyaments que s’imparteixen a la Facultat i millorar la qualitat dels que ja existeixen. La jornada es farà en línia, via BB Collaborate, el dimecres 4 de novembre a les 10h.

Com sempre comptarem amb la sessió de formació que farà el Francesc Fort, voluntari d’Amical Wikimedia per tal d'introduir-vos en el funcionament de la Viquipèdia.

La sessió és oberta i cal inscriure’s a bib.informacio.audiovisuals@ub.edu des d’on rebreu l’enllaç per connectar-vos.

La viquimarató aquest any s’inscriu dins l’assignatura de 'Fonts d’informació', una assignatura de segon curs de Gestió d’Informació i Documentació Digital (GIDD) que imparteix el professor Amadeu Pons. L’activitat es fa amb la col·laboració de la Comissió de Dinamització Lingüística de la UB.

Us animem a participar-hi... necessitem la col·laboració de tots!

Wiley Online Library. Accés a la col·lecció de llibres electrònics

dimecres, 28 octubre 2020

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha subscrit l’accés per un any, del 14 de setembre de 2020 al 14 de setembre de 2021, a tota la col·lecció de llibres electrònics de l’editorial Wiley sota la modalitat EBA (Adquisició Basada en l’Evidència). Passat aquest any es compraran, a perpetuïtat, els llibres que interessin, basant-se en l’ús i en si són Bibliografia Recomanada.

S’accedirà a més de 24.000 títols dels científics i investigadors més reconeguts en ciències de la vida, ciències de la salut, física, ciències socials i humanitats. Tots els títols són lliures de DRM i amb accés simultani per a un nombre il·limitat d’usuaris.

Més informació a:

Trobareu la col·lecció de llibres electrònics al Cercabib > Wiley Online Library e-books.

The Oxford English Dictionary (OED. Nou recurs electrònic en període de prova

dimarts, 27 octubre 2020

El CRAI de la Universitat de Barcelona posa a disposició dels seus usuaris, en període de prova, l'accés a The Oxford English Dictionary (OED).

Publicat per l’editorial Oxford University Press, The Oxford English Dictionary (OED) és el més complet i erudit diccionari de la llengua anglesa. Es tracta d’una obra de referència bàsica per conèixer el significat de les paraules, així com la seva etimologia i la seva pronunciació. Aquest diccionari recull més de 600.000 paraules, antigues i actuals, de tot l’àmbit de parla anglesa.

The Oxford English Dictionary (OED) és considerat l’autoritat acceptada de la llengua anglesa. La diferència respecte als altres diccionaris és que aquest és un diccionari històric, que abraça més de mil anys de l’idioma anglès. Rastreja les paraules per tota mena de publicacions antigues i contemporànies a través de més de 3,5 milions de citacions. Començat fa més de cent cinquanta anys, actualment segueix ben viva la tasca d’ampliació i revisió del diccionari.

Podeu accedir al recurs des d'aquí.

El període de prova està obert fins al 31 de gener de 2021.

A la pàgina de Recursos electrònics en prova del web del CRAI, trobareu l'accés al recurs i un qüestionari des d'on podreu fer-nos arribar la vostra valoració.