Inici >> Node >> 26 d'octubre de 2020

26 d'octubre de 2020

Nou equipament al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'alimentació

dilluns, 26 octubre 2020

El CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Campus Diagonal Sud, ha ampliat els punts de lectura amb la incorporació de 15 cubicles per a l'estudi individual.

Cada un d'aquests nous espais compta amb un llum de lectura i dos endolls. Tot i que cada cublicle disposa de dues mampares de fusta a cada costat, degut a les circumstàncies actuals derivades de la Covid-19, de moment només s'habilitaran 8 dels 15 seients.

Esperem que us siguin d'utilitat!

Bibliografia recomanada en versió electrònica al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

dilluns, 26 octubre 2020

El CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica ha augmentat considerablement la bibliografia en suport electrònic durant l’any 2020.

A l’inici del confinament, el personal de la biblioteca va fer una cerca el màxim d’exhaustiva per poder localitzar al mercat la bibliografia en suport electrònic d’interès pels estudiants i el professorat.

La recerca es va iniciar a partir de la bibliografia recomanada del primer curs dels graus en Matemàtiques i en Enginyeria Informàtica, per seguir amb la de tots els ensenyaments de la Facultat, de manera que s’ha adquirit el màxim de la bibliografia recomanada en suport electrònic disponible al mercat.

Sempre que ha estat possible, la bibliografia en suport electrònic s’ha comprat en propietat des del CRAI de la Universitat de Barcelona i en accés multiusuari per facilitar la consulta de manera simultània.

Esperem que us faci servei.

La Sala d'estudi Dolors Aleu torna a obrir amb cita prèvia

dilluns, 26 octubre 2020

A partir del 26 d'octubre, torneu a tenir disponible amb cita prèvia, la Sala d'estudi Dolors Aleu, augmentant així l'oferta dels CRAI Biblioteques als usuaris del CRAI de la UB.

La Sala d'estudi Dolors Aleu està ubicada a la planta 0 dels espais que la Universitat de Barcelona té a la Residència Universitària Aleu que es troba al carrer de Pau Gargallo, 30.

L'horari d'apertura és de dilluns a divendres (laborables) de 9 a 17 h. Per accedir-hi és imprescindible sol·licitar cita prèvia amb un mínim de 24 hores d'antelació i identificar-se com a estudiant de la UB.

Per augmentar la seguretat i la distància social, l'aforament s'ha restringit a un total de 50 persones.

Esperem que aquest espai us sigui útil!

Nova guia de l'estil de citació bibliogràfica APA al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet

dijous, 22 octubre 2020

Des del CRAI Biblioteca del Campus Mundet s'ha elaborat una guia extensa sobre la normativa de citació bibliogràfica de l'APA en la seva darrera edició, la setena. Aquesta guia mostra les principals diferències entre la sisena i la setena edició al mateix temps que vol fer una aproximació per adaptar el seu ús en tot tipus de casos amb l'ajut de comentaris, notes i exemples.

L'estil de l'APA és el principal estil de citació i elaboració de referències bibliogràfiques utilitzat a les Facultats Educació i Psicologia de la Universitat de Barcelona, per tant aquesta guia és un material de gran interès per al professorat d'ambdues facultats.

La guia està disponible en obert al Dipòsit Digital de la UB.

Webinar sobre l'Informe publicat per Sparc Europe: Polítiques de llicències i drets d'autor dels editors a Europa

dijous, 22 octubre 2020

El dia 3 de novembre, de 13:00 a 14:00 hores, es durà a terme un seminari web sobre el nou Informe publicat per Sparc Europe que investiga la política de retenció de drets d'autor entre els editors i les polítiques d'autoarxiu, i registra les polítiques dels editors sobre llicències obertes, també en relació amb els requisits del Pla S sobre drets i llicències.

El webinar comptarà amb els autors Chris Morrison, Jane Secker i Ignasi Labastida (Unitat de Recerca del CRAI). Ens diran quins han estat els seus descobriments clau i què creuen que cal canviar per arribar a l'accés obert immediat.

Registreu-vos des d'aquí per assistir-hi i envieu les vostres preguntes amb antelació a <copyright@sparceurope.org>