Inici >> Node >> 30 de març de 2020

30 de març de 2020

Taylor and Francis Psychology. Nous recursos electrònics per a 2020

dilluns, 30 març 2020

El CRAI de la Universitat de Barcelona posa a la vostra disposició per a aquest any 2020, la col·lecció Taylor and Francis Psychology, que conté més de 100 títols de matèries destacades en Neurociència de la conducta, Assessorament, Psiquiatria, Psicologia i Psicoteràpia.

Trobareu tots els títols subscrits al Cercabib >Taylor & Francis Psychology.

REBIUN I COVID-19 Declaració a favor del coneixement obert i sostenible

dilluns, 30 març 2020

La xarxa de biblioteques universitàries REBIUN, els consorcis de tot l'estat (entre els quals, el CSUC) i el CSIC, han elaborat una declaració a favor del coneixement obert i sostenible que us fem arribar des d'aquí juntament amb la seva declaració d'intencions:

La lluita contra la pandèmia del COVID-19 ha posat en evidència la importància de compartir el coneixement científic de manera immediata i oberta entre la comunitat investigadora.

Els consorcis, grups de compra, associacions i institucions que signen aquesta declaració i que estem contractant revistes per a les biblioteques acadèmiques, volem manifestar que el coneixement mundial és patrimoni de la humanitat i que el món actual necessita que estigui accessible de forma oberta i immediata per part de qualsevol persona.

Llegiu la declaració en català, espanyol i també la declaració original de l'ICOLC: Statement on the Global COVID-19 Pandemic and its impact on Library Services and Resources.

Bloomsbury. Accés temporal a més col·leccions de llibres electrònics

dimecres, 25 març 2020

El CRAI de la Universitat de Barcelona posa a disposició dels seus usuaris, per cortesia de la plataforma Bloomsbury davant del moment excepcional que s'està vivint, l'accés a les col·leccions electròniques:

L'accés romandrà obert fins a finals d'abril.

RCUB, el Portal de Revistes Científiques de la UB, a l'anuari ThinkEPI

dimecres, 25 març 2020

L'Anuario ThinkEPI ha publicat l’article titulat Plataformas de revistas electrónicas de universidades españolas y del CSIC. Datos cuantitativos a 1 de marzo de 2020 de Luis Rodríguez-Yunta i Carlos-Miguel Tejada-Artigas.

En aquest article s’han identificat 50 plataformes editorials de revistes electròniques de les universitats espanyoles i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), i s’han obtingut dades quantitatives de les publicacions que contenen, com per exemple el nombre de revistes publicades, les revistes coeditades, l’antiguitat i la vigència, les disciplines cobertes o el nombre d’articles anuals, entre d’altres. Per mostrar aquestes dades, s’ofereixen diferents taules comparatives molt interessants de les diferents plataformes analitzades.

En aquesta anàlisi es comenta que la producció editorial de les universitats espanyoles i el CSIC està dispersa en un elevat nombre de títols que tenen pocs articles publicats. Aproximadament la meitat de les revistes d’aquestes plataformes estan indexades en algun índex de cites, però només una quarta part ha aconseguit el segell de qualitat de FECYT. Finalment es proporcionen recomanacions per tal de millorar tots els portals institucionals i les seves revistes.

Com a exemple d'aquest desenvolupament conjunt ha estat citat i analitzat el portal de Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB), gestionat pel CRAI de la UB. Cal destacar que en relació a la producció i l'esforç editorial, la Universitat de Barcelona es troba en segona posició a Espanya per la quantitat de revistes presents a la seva plataforma.

A més, a l'article s'ha citat la presentació titulada Editores + bibliotecarios + OJS = Revistas científicas competitivas elaborada per Judit Casals, Josep Coll i Gemma Masdeu l’any 2015 per a la 5a Conferencia internacional sobre revistas de ciencias sociales y humanidades.

Podeu consultar l’article aquí.

Loeb Classical Library. Recurs en període de prova

dimecres, 25 març 2020

El CRAI de la Universitat de Barcelona posa a disposició dels seus usuaris en període de prova la Loeb Classical Library, una biblioteca digital de més de 520 volums de textos grecs i llatins amb les seves traduccions a l'anglès.

Loeb Classical Library inclou obres de poesia èpic i lírica, drama, història, filosofia, medicina, religió i matemàtiques entre d'altres. Permet als usuaris navegar, cercar, marcar punts, anotar i compartir contingut amb facilitat.

Podeu consultar les preguntes més freqüents sobre les funcionalitats de l'obra aquí.

El període de prova romandrà en funcionament fins al 30 de juny de 2020.

A la pàgina de Recursos electrònics en prova trobareu l'accés als recursos així com a un qüestionari des d'on podreu fer-nos arribar la vostra valoració.

Accés i més informació al Web del CRAI > Recursos d'informació > Recursos electrònics en prova.