Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica >> Una mirada matemàtica a l’obra de Josep Estalella i Graells

Una mirada matemàtica a l’obra de Josep Estalella i Graells

Enguany se celebra el centenari de la publicació de Ciencia recreativa: enigmas y problemas, observaciones y experimentos, trabajos de habilidad y paciencia, de Josep Estalella i Graells. Aprofitant l'efemèride, el Grup Cúbic ha organitzat la segona jornada de didàctica de les matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica, amb el títol Una mirada matemàtica a l’obra de Josep Estalella i Graells : en commemoració del centenari de la publicació del seu llibre Ciencia recreativa.

Ciencia recreativa es va publicar l'any 1918 i s'ha reeditat com a mínim 11 vegades, la darrera l'any 2009. L'obra, vigent encara avui, planteja una munió d'enigmes, jocs, problemes i activitats per facilitar l'obtenció de coneixement a través de l'experimentació. S'organitza en tres libros: el primer, dedicat a enigmes i problemes matemàtics, el segon a observacions i experiments —física, química, geografia i història natural— i el tercer i darrer, a treballs d'habilitat i paciència: dibuix, fotografia, construccions de paper i experiments per fer al camp.

Ciencia recreativa

Biografia de Josep Estalella

Bibliografia de Josep Estalella

Bibliografia sobre Josep Estalella

Bibliografia sobre l'Institut-Escola

Cites

<br />
Opineu sobre aquesta exposició

novembre, 2018

Logo de Creative Commons Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

150 anys de l’Edifici Històric             Pla de sostenibilitat del CRAI                           Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia