Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica >> Matemàtics catalans: Pere Puig Adam (1900-1960)

Matemàtics catalans: Pere Puig Adam (1900-1960)

Matemàtics catalans

Matemàtics catalans és el nom col·lectiu d’una sèrie d’exposicions sobre alguns matemàtics catalans, de totes les èpoques i sense presentació cronològica, reconeguts per les seves vessants professional, docent o investigadora.

Aquesta iniciativa del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica s'emmarca dins l'objectiu de difondre els fons bibliogràfics de la Universitat de Barcelona i de reconèixer la història i la trajectòria de la institució i de les persones que n'han format part.

La sèrie Matemàtics catalans, encetada amb Lauro Clariana Ricart el juny de 2017, continua amb Pere Puig Adam.

Pere Puig Adam (1900-1960)

Pere Puig Adam va néixer a Barcelona el 12 de maig de 1900. Matemàtic i enginyer industrial, començà els estudis a la Universitat de Barcelona l’any 1917. Llicenciat l’any 1922, es traslladà a Madrid per fer la tesi doctoral, aconseguint el grau de Doctor en ciències exactes amb la màxima puntuació, amb Resolución de algunos problemas elementales en mecánica relativista restringida.

A partir de 1923, i al llarg de tota la vida, treballà simultàniament en l’ensenyament secundari i l’universitari. L’any 1926 obtingué la càtedra de matemàtiques del Instituto San Isidro de Madrid, compaginant aquesta dedicació amb la de professor a centres universitaris. L’any 1937, a Barcelona, dirigí l’Institut-Escola de la Generalitat de Catalunya.

Pere Puig Adam destacà per la seva vocació pedagògica, que el portà a ensenyar matemàtiques amb mètode heurístic i a partir dels materials que els seus alumnes, o ell mateix, confeccionaven. L’any 1955 publicà el Decálogo de la didáctica matemática media, síntesi del que considerava que havia de ser la didàctica de les matemàtiques.

Va morir a Madrid 12 de gener de 1960, a l’edat de 59 anys.

Agraïments

Totes les imatges de documents —títols, actes, etc.— provenen de l'Arxiu Històric de la Universitat de Barcelona. Les imatges de les cobertes de les publicacions incloses provenen del fons del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica.

<br />
Opineu sobre aquesta exposició