Llengües

100 anys a la Biblioteca

Primera ubicació del Chemical Abstracts a la nova Biblioteca de la Zona Universitària de Pedralbes(1975)
Primera ubicació del Chemical Abstracts a la Biblioteca de la Zona Universitària de Pedralbes(1975)

El Chemical Abstracts recull la col·lecció d'informació més completa sobre Química i altres camps relacionats. Inclou disciplines científiques com la Biomedicina, l'Enginyeria i la Ciència de Materials.

CA condensa, a partir de la literatura científica i tècnica mundial, la informació disponible més contrastada. Per a buscar la nova informació rellevant, es revisen les publicacions de més de 150 països: patents, conferències, tesis doctorals, informes governamentals i llibres i revistes de tot el món.

Des de la seva primera publicació el 1907, els Chemical Abstracts proporcionen resums informatius i breus de tota nova informació del camp de la Química inclosa en els documents originals. A cada resum s'inclou la cita bibliogràfica per a identificar el document original.

Els resums s'ordenen en 80 seccions diferens, segons el tema principal del document.  Les seccions s'agrupen en cinc grans divisions: Bioquímica, Química Orgànica, Química Macromolecular, Química Aplicada i Enginyeria Química, i Química Física, Inorgànica i Analítica.

Tots els resums es poden consultar a partir de diferents punts d'accés: un tema general, el nom d'un compost químic, una fórmula molecular, un sistema d'anells, el nom d'un autor o inventor, o el número d'una patent. Quan aquest accés es realitza des de les versions electròniques de la base de dades, les possibilitats de recuperació s'amplien.

Des de la seva inauguració, la Biblioteca ha rebut ininterrompudament el Chemical Abstracs i és l'única Biblioteca de tot l'Estat que té la col·lecció completa, des de 1907, en diferents suports.

Paper Microfilm
Paper: Des de 1917 fins el 2004 Microfilm :Del primer volum de 1907 fins el volum 95 de 1981
Microfitxa CD-ROM
Microfitxa: De 1982 fins el 2002 CD-ROM: Accessibles els acumulatilus 12, 13, 14 i 15 (1987-2006) i l'any en curs