Llengües

CRAI-Biblioteca de Física i Química 2000-2020

El maig del 2000 la biblioteca es trasllada de nou per ubicar-se a l’espai que ocupa actualment.

S’estructura en tres plantes: Biblioteca, Hemeroteca i Dipòsit, que sumen un total de 2.300 m2.

2020. EL CRAI–BIBLIOTECA DE FÍSICA I QUÍMICA EN XIFRES:

• 5.687 revistes electròniques de química i física
  • 3.000 llibres electrònics de química i física
  • 55.000 volums impresos a la biblioteca d’estudiants
  • 242 bases de dades electròniques
  • 7.695 tesis doctorals al Dipòsit Digital i al TDX
  • 17 ordinadors, entre les dues sales de lectura
  • 9 ordinadors portàtils de préstec
  • Sala d’informàtica amb 21 ordinadors
  • 4 sales de treball
  • 4 espais per a exposicions
  • Préstec in situ i consorciat, des de la mateixa biblioteca
  • Servei d’Obtenció de Documents a altres centres
  • Servei de còpies digitals del mateix fons
  • Dipòsit Digital institucional
  • Campus Virtual
  • Presència a les xarxes socials: Twitter, blog, Instagram, etc.

A principis del 2004 cal adaptar les biblioteques universitàries al nou espai europeu d’educació superior (EEES) i a l’espai europeu de recerca (EER), en què es configura un nou marc d’ensenyament universitari. Neix el CRAI: Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació.

El CRAI està format per les biblioteques de facultat, les unitats tècniques, el Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal i el Centre de Digitalització.

És membre del Consorci dels Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) amb qui comparteix serveis bibliotecaris i de gestió, potenciant sinergies amb les entitats consorciades per tal de millorar-ne l’eficàcia i l’eficiència.