Inici >> Noticies Butlleti >> Visita institucional al CRAI Dipòsit de Cervera i a l'equipament cooperatiu GEPA

dilluns, 8 març 2021

El dijous dia 4 de març, el Vicerector de Transformació Digital, Xavier Triadó, ha visitat el Dipòsit de Cervera del CRAI de la Universitat de Barcelona, amb l'objectiu de conèixer el seu funcionament i visitar-ne les instal·lacions.

L'han acompanyat en la visita, Judit Casals, directora del CRAI i Assumpta Pujol, cap de la Unitat de Gestió de la Col·lecció i responsable del dipòsit.

El CRAI Dipòsit de Cervera, ubicat a l'ala nord de la Universitat de Cervera, té la funció de magatzem de descàrrega, a més de ser el dipòsit de conservació del patrimoni documental del CRAI de la Universitat de Barcelona. Amb una superfície utilitzable de 1.182 m2 i un fons de més de 115.000 volums, el seu objectiu principal és guardar i conservar els materials de baix ús del CRAI Biblioteques que no disposen d'espai per preservar-los per tal de què puguin ser consultats i reutilitzats.

L'expedició s'ha completat amb la visita a les instal·lacions del Magatzem cooperatiu GEPA, més de 3.600 metres quadrats per a l'emmagatzematge de documents de baix ús de biblioteca i arxiu, al turó de Gardeny de Lleida, acompanyats per Ramon Ros, director de l'Àrea de Biblioteques, Informació i Documentació del CSUC.

L'equipament GEPA, que respon a les inicials de Garantia d'Espai per a la Preservació de l'Accés, és un servei de dipòsit cooperatiu per a emmagatzemar i conservar documents de baix ús, garantir-ne la seva preservació futura i l'accessibilitat.

Vegeu un petit reportatge gràfic de les visites: