Inici >> Noticies Butlleti >> Un TFG resol la senyalització digital al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

dijous, 25 febrer 2021

A les acaballes del curs anterior, el CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica va proposar a la Facultat un Treball Final de Grau per resoldre la gestió i reproducció de continguts al televisor del vestíbul.

Partint d’uns requisits bàsics —que fos un sistema lliure, àgil, versàtil, remot, tant automatitzat com fos possible i fàcilment exportable—, Vicent Núñez Delgado, alumne del Grau d’Enginyeria Informàtica, va emprendre el projecte, que s’ha desenvolupat durant el primer quadrimestre d’aquest curs i que es va defensar el dia 10 de febrer.

El treball, realitzat amb metodologia àgil, es va començar a definir en una primera reunió el 25 de setembre. Des de llavors se’n van celebrar un total de set, a intervals de 15 dies, que van permetre treballar tots els aspectes plantejats, assolir els objectius fixats i resoldre els problemes detectats. Després d’un període de proves exhaustives —entre el 18 de desembre i el 7 de gener— es va fer la instal·lació definitiva. Des de llavors, el sistema ha estat funcionant sense interrupcions.

El sistema, basat en arquitectura client-servidor i desenvolupat amb programari lliure, funciona allotjat en una Raspberry Pi 4, connectada al televisor i a la xarxa. Permet gestionar remotament els continguts a reproduir —vídeos i imatges estàtiques— amb el navegador de l'usuari i els mostra al televisor, en un navegador maximitzat. Està programat per engegar-se i apagar-se d'acord amb l'horari d'obertura.

La interfície, clara i neta, està concebuda amb la intenció que qualsevol persona la pugui gestionar. Organitzada en pestanyes, diferencia clarament els continguts de la llista de reproducció, que és l'ànima del sistema. Admet quatre modes de reproducció diferents —seqüencial, intercalat, aleatori i aleatori-intercalat—  i l'automatització de la cua, tot plegat gestionat des de la xarxa interna de la UB.

Podeu veure la memòria i el codi font del projecte Disseny i implementació d'un sistema de senyalització digital per al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica al Dipòsit Digital de la UB.

Vegeu més informació al Blog del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica.