Inici >> Noticies Butlleti >> Setmana de l'Accés Obert 2021 al CRAI UB

Setmana de l'Accés Obert 2021 al CRAI UB

dimarts, 26 octubre 2021

Durant la setmana del 25 al 31 d’octubre se celebra l’Open Access Week 2021 i des del CRAI de la Universitat de Barcelona ens en volem fer ressò, com cada any, amb tot un seguit d’actuacions.

Aquest any destaca el Webinar Els acords transformatius i el seu impacte a la Universitat de Barcelona. En aquest webinar es farà un repàs al significat d’un acord transformatiu i a les implicacions que tenen per al personal investigador de la Universitat de Barcelona aquests acords signats. L’accés al webinar és a través de zoom per als membres de la UB.

El webinar va adreçat al personal investigador que pot gaudir d'aquests acords però també al personal del CRAI que els vulgui conèixer amb més detall.

Des dels CRAI biblioteca s’han preparat per a la Setmana les actuacions següents:

Des del compte de Twitter del CRAI i des de totes les xarxes dels CRAI biblioteca i unitat, es farà un seguiment exhaustiu de la Setmana i de totes les activitats programades.

Les biblioteques de les universitats espanyoles a REBIUN, entre les quals ens comptem, i del CSIC, han programat actuacions per commemorar la Setmana i han creat un portal on es poden veure tots els seus actes previstos. També podeu fer una ullada a altres esdeveniments rellevants com la publicació dels Compromisos de las unviersidades ante la Open Science, i de la Medición del Acceso Abierto en las universidades españolas y el CSIC (2016-2020), l'Open Educational Award for Excellence aconseguit pel Kit REA (Recursos de Aprendizaje en Abierto) i l'acte central de la Setmana, la conferència virtual Hacia una nueva generación de repositorios, a càrrec de la Dra. Tránsito Ferreras.

Tota aquesta informació i més s’ha detallat a la pàgina Setmana de l’Accés Obert 2021 del web del CRAI.