Inici >> Noticies Butlleti >> Repositoris: Actualització de la guia de lectura sobre el Seminari de l’Aula Jordi Rubió i Balaguer 2021-22

dilluns, 16 maig 2022

Dimecres 18 de maig tindrà lloc el tercer i últim Seminari del curs 2021-2022 sobre repositoris dins de l'Aula Jordi Rubió i Balaguer. Per aquest motiu, El CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals ha actualitzat la guia sobre repositoris amb informació dels perfils dels nous participants. La guia també presenta un recull sobre les diferents tipologies de repositoris i bibliografia sobre el tema.

El calendari dels seminaris d'aquest curs ha estat:

• Seminari 1: Repositoris: orígens i horitzons. 10 novembre 2021, de 12 a 14:30 hores
  • Seminari 2: Repositoris: què i per a què. 2 de març de 2022, de 12 a 14 hores
  • Seminari 3: Repositoris: la seva integració en l’ecosistema de ciència oberta. 18 de maig de 2022, de 12 a 14 hores.

La sessió del dia 18 es farà la sala d’Actes de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals i serà retransmès en viu en el Canal YouTube de la Facultat (el vídeo resultant quedarà arxivat a la llista de reproducció dels Seminaris, on es troben els dos seminaris anteriors).

El programa del tercer seminari és el següent:

• Introducció: Repositori, un substantiu necessitat d’adjectius en l’ecosistema del coneixement obert /Cristóbal Urbano (Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual)
  • Taula rodona:
    • Ciro Llueca (Universitat Oberta de Catalunya. Director de Biblioteca i Recursos d'Aprenentatge/Director d’Editorial UOC)
    • Francisco Jesús Martínez Galindo (Universitat Politècnica de València. Servei de Biblioteca i Documentació Científica. Responsable del repositori institucional RiuNet)
    • Ignasi Labastida (Universitat de Barcelona. Delegat del rector per a la ciència oberta i responsable de la Unitat de Recerca del CRAI)
    • Marina Losada (Universitat Pompeu Fabra. Biblioteca/CRAI, Responsable de gestió de recursos electrònics
  • Modera: Lluís Anglada (CSUC. Director de l’Àrea de Ciència Oberta)