Inici >> Noticies Butlleti >> RCUB incorpora la revista Aurora Papeles del Seminario María Zambrano

RCUB incorpora la revista Aurora Papeles del Seminario María Zambrano

dilluns, 26 abril 2021

Coincidint amb la publicació del nº 22 (2021), la revista Aurora. Papeles del “Seminario María Zambrano”, sense deixar-se de publicar en paper, s'incorpora al portal de Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB) amb la totalitat dels seus números.

Aurora és una revista acadèmica en castellà (tot i que admet articles escrits en altres llengües) i publica articles inèdits i ressenyes sobre el pensament de Maria Zambrano i autors/es propers/res. És de carácter internacional, de periodicitat anual i subjecta a "peer-review".

La publicació va aparèixer l´any 1999 promoguda pel “Seminario María Zambrano” de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona, amb la voluntat de convertir-se en un lloc de trobada internacional dels estudiosos del pensament de María Zambrano, des de la convicció de que aquest pensament segueix interpelant l´actualitat des dels diferents ámbits que li són propis, la filosofía en primer terme, però també la politica, l'ética o el feminisme, igual que la literatura i les arts.

A partir del nº 13 (2012), la revista incorpora l'aportació artística d´un grup de professors de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. I amb la publicació del nº 19 (2018), la revista és vincula de manera permanent a la Facultat de Filologia i Comunicació.

El darrer número, No 22 (2021), està dedicat a un tema relativament nou en els estudis sobre Zambrano: la presencia del cinema a la seva obra. I hi intervenen experts en la figura de Zambrano al cinema, com ara Antonio Castilla, Paul Cella, David Ferragut, Carlos Losilla, Manuela Moretti, Miguel Morey, José Manuel Mouriño, Antolín Sánchez Cuervo, Pamela Soto i Joaquín Verdú.

Podeu consultar la publicació Aurora. Papeles del "Seminario María Zambrano" des del Web del CRAI > Revistes Científiques de la Universitat (RCUB) > Aurora. Papeles del "Seminario María Zambrano".