Inici >> Noticies Butlleti >> Presentació del Pla S en el marc del seminari La política d'accés obert a la UB

Presentació del Pla S en el marc del seminari La política d'accés obert a la UB

dijous, 4 juny 2020

El passat dia 27 de maig va tenir lloc el seminari en línia "La política d’accés obert a la UB", en el que es va presentar el Pla S, una iniciativa europea que aposta per l’accés obert immediat en la recerca. Estem davant una nova cultura del treball i també una nova cultura de la ciència, en paraules de Xavier Roigé, vicerector de Doctorat i Promoció de la Recerca.

Des de l’aprovació en Consell de Govern, el juny del 2011, de la política d’accés obert, la Universitat de Barcelona ha anat incrementant notablement el nombre de publicacions en obert, que el 2019 va arribar a prop d’un 57 % del total. La política del 2011 es va actualitzar el juliol del 2019 amb la proposta d’implementar indicadors per mesurar el percentatge d’articles disponibles al repositori institucional i emprar-los en processos d’avaluació interna que es van explicar durant el seminari.

Van intervenir en el seminari Johan Rooryck, professor de la Universitat de Leiden, que ha estat nomenat impulsor de l’accés obert (open access champion) per la Coalició S, i Ignasi Labastida, responsable de la Unitat de Recerca i Innovació del CRAI de la UB, amb les presentacions El Pla S d’open access: reptes i oportunitats  i El suport a l'accés obert a la Universitat de Barcelona, respectivament.

Trobareu tota la informació sobre aquest tema i sobre el seminari, així com l'accés a les presentacions dels ponents, a l'extensa notícia publicada per la Universitat de Barcelona:  La UB es prepara per a l'entrada en vigor del Pla S per a l'accés obert.