Inici >> Noticies Butlleti >> Polítiques de la UB sobre accés obert i gestió de dades de recerca

Polítiques de la UB sobre accés obert i gestió de dades de recerca

dilluns, 7 octubre 2019

El passat 22 de juliol, va tenir lloc el darrer Consell de Govern de la Universitat de Barcelona. Entre els diferents acords que es van aprovar, cal destacar-ne dos:

• L'actualització de la Política d'Accés Obert: Acord 105/2019 pel qual la Universitat de Barcelona vol refermar el compromís amb l’accés obert i es fixa com a objectiu assolir la total disponibilitat en lliure accés de la seva producció científica en els pròxims anys. La UB es compromet a establir uns objectius anuals de compliment de l’accés obert i fer-ne seguiment, així com a adoptar aquelles mesures orientades a aconseguir l'assoliment dels objectius fixats i els nivells d’accés obert que demanen els principals finançadors de la recerca. Els responsables del seguiment d’aquesta política seran els vicerectorats responsables de l'àrea de Recerca.

• L'aprovació de la Política de gestió de dades de recerca: Acord 104/2019 L'accés obert a les publicacions científiques ha d’estar acompanyat amb l’accés també obert a les dades a partir de les quals s’han realitzat les publicacions, és a dir els registres en format digital que s'utilitzen com a fonts primàries per a la investigació científica. Aquestes dades de recerca han de servir per revalidar els resultats publicats i també per ser reutilitzades en noves recerques. Per aquesta finalitat cal disposar d’una adequada gestió de les dades de recerca al llarg de tot el seu cicle de vida i assegurar la seva preservació i accés a mig i llarg termini.

Vegeu també aquesta informació al Blog Recercant en obert.