Inici >> Noticies Butlleti >> "Plaques de vidre d'anatomia del CRAI Biblioteca de Medicina". Nova col·lecció temàtica

dimarts, 7 juny 2016

Durant el darrer any, el CRAI Biblioteca de Medicina ha treballat en la recuperació, adequació i conservació del donatiu de la Unitat d’Anatomia i Embriologia Humana de la Facultat de Medicina - Campus Clínic-, consistent en una col•lecció de plaques de vidre emprades durant el primer terç del s.XX per a l’ensenyament de la Medicina.

Es tracta d’una col·lecció formada per 827 diapositives de vidre, 728 positius de 8,5 x 10 cm, la majoria en blanc i negre i alguns acolorits a mà, i  99 negatius de 9 x 12 cm en blanc i negre. El personal del CRAI Biblioteca de Medicina ha aplicat els tractaments necessaris per garantir la conservació d'aquest material.

L’inventari i la descripció han estat possible gràcies a la col•laboració de la Dra. Begonya Torres, professora de la Unitat d’Anatomia i Embriologia Humana de la Facultat, i de Marta Mercader, bibliotecària del CRAI de la Universitat. El procés de recuperació, conservació i preservació s’ha dut a terme des del CRAI Biblioteca de Medicina.

Podeu consultar tota la informació sobre aquest material al Web del CRAI > Recursos d'Informació > Col·leccions temàtiques > Plaques de vidre d'anatomia del CRAI Biblioteca de Medicina.

També podeu veure l'inventari i descripció de la col·lecció al Dipòsit digital de la Universitat de Barcelona.

Logo de Creative Commons Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

150 anys de l’Edifici Històric             Pla de sostenibilitat del CRAI                           Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia