Inici >> Noticies Butlleti >> Miquel Tarradell (1920-1995). Intel·lectual, historiador, arqueòleg i escriptor. Exposició al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història

dilluns, 21 març 2022

El CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història acull l’exposició Miquel Tarradell (1920-1995).  Intel·lectual, historiador, arqueòleg i escriptor produïda pel Museu d’Arqueologia de Catalunya, amb la col·laboració de l’Arqueoxarxa, i que ha estat exposada a la Facultat de Geografia i Història des del proppassat 2 de desembre de 2022, dia en què es va celebrar un acte d’homenatge amb motiu del centenari del seu naixement.

Miquel Tarradell i Mateu va ser un dels intel·lectuals catalans més destacats del segle XX. En l’àmbit acadèmic va destacar pels seus treballs de recerca històrica i arqueològica en àrees geogràfiques, cronològiques i culturals molt diverses. També estigué molt compromès amb la recuperació cultural dels Països Catalans fent difusió del coneixement històric a tots els nivells de la societat. Va ser catedràtic d’Arqueologia, Epigrafia i Numismàtica a la Universitat de València (1956) i després a la Universitat de Barcelona (1970), fins a la seva jubilació. Cal destacar, també, la seva estada al Marroc (1948-1956) com a director del Servei d’Excavacions del Protectorat espanyol al Marroc i al Museu de Tetuan. L’any 1977 Òmnium Cultural li va atorgar el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, i la Generalitat de Catalunya, al 1982, la Creu de Sant Jordi en reconeixement a tota la seva activitat científica i cultural.

L’exposició commemorativa ens arriba al CRAI Biblioteca ampliada amb una mostra del nostre fons bibliogràfic relacionat i altra documentació original del fons d’arxiu familiar (vegeu el fons de i sobre Miquel Tarradell al CRAI Biblioteca). Agraïm la seva col·laboració a la Núria Tarradell Font i al Joan Sanmartí Grego.

La podeu visitar del 21 de març al 21 d’abril, a la planta 0 del CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història.

Logo de Creative Commons Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

150 anys de l’Edifici Històric             Pla de sostenibilitat del CRAI                           Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia