Inici >> Noticies Butlleti >> Gestió de dades de recerca: “Shaping and aligning research data management policies”, cinquè taller del projecte LEARN a la Universitat de Barcelona.

dimecres, 25 gener 2017
El proper dijous 26 de gener se celebrarà, a l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, el 5è taller del projecte LEARN, [5th LEARN workshop on Research Data Management], finançat per la Comissió Europea mitjançant el programa Horitzó 2020. Amb el títol Shaping and Aligning Research Data Management Policies, el taller té com a objectiu compartir experiències de gestió de les dades de recerca i obrir un debat entre les diferents parts que intervenen en aquesta gestió: investigadors, bibliotecaris, finançadors, gestors...

A la sessió del matí hi participaran el coordinador del projecte, Paul Ayris; Marie Timmermann, de Science Europe; Eva Méndez, de la UC3M; Daniel Mietchen, dels NIH; i Oriol Pujol, vicerector de Transformació Digital de la U​niversitat de B​arcelona​. A la tarda es formaran grups de treball per debatre el model de política en el qual s'està treballant.

El projecte LEARN es va iniciar al juny de 2015 i té una durada de dos anys. A més de la U​niversitat de​ B​arcelona​, formen part de l'equip que hi està treballant la University College London, la Universitat de Viena, LIBER i la Comissió Econòmica per a Amèrica Llatina i el Carib de Nacions Unides. L'objectiu final del projecte és elaborar un model de gestió de dades de recerca per a universitats i centres d'investigació.

Fins ara s'han celebrat quatre tallers a Londres, Viena, Helsinki i Santiago de Chile. El dia 5 de maig se celebrarà a Londres la conferència final on es presentaran els documents definitius elaborats en el marc del projecte.

Les xerrades del matí es podran veure en directe a través d'UBtv

Vegeu informació sobre la gestió de les dades de recerca dels investigadors de la Universitat de Barcelona al Web del CRAI > Suport a la recerca Dades de recerca.

Vegeu també aquesta informació a les Notícies de la Universitat.