Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició Llibertat! Fontserè i el cartellisme compromès (1931-1939) amb la participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimarts, 16 maig 2017

Al blog del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i altres xarxes socials, us hem  anat informant sobre les activitats que s’han dut a terme per commemorar el centenari del naixement de Carles Fontserè i en les que hem participat. En aquesta ocasió us volem parlar de l’exposició LLIBERTAT! Fontserè i el cartellisme compromès (1931-1939) impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i que es pot veure a l’Arxiu Nacional de Catalunya.

La mostra inclou 22 cartells que Fontserè va dibuixar durant els anys trenta del segle XX, quan tenia entre 16 i 22 anys, vinculats, en la seva majoria a la guerra civil espanyola.

Els quatre primers cartells que s’exposen foren fets entre 1931 i el més d’abril de 1936 i corresponen a encàrrecs professionals de propaganda política per a les dretes. Precisament alguns d’aquests pertany a la nostra col·lecció de cartells com L’Enemic engrapa al poble com evitar-ho:voteu Dreta a Catalunya o l’Escola catòlica, escola laica : por vuestros hijos defended la escuela católica votando Dreta de Catalunya. Altres cartells nostres que formen part d’aquesta exposició són: Al Front! o La Indústria, l’agricultura : tot per al front.

El fil conductor de la mostra és el record de cadascun dels cartells que Fontserè va deixar al llibre Memòries d’un cartellista català (1931-1939), que es mostren acompanyats de testimonis documentals de l’època com reproduccions de fotografies, textos, etc.