Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició Hacia poéticas de género. Mujeres Artistas amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dilluns, 16 maig 2022

L’exposició Hacia poéticas de género. Mujeres Artistas en España 1804-1939 s’ha inaugurat a l'Instituto Aragonés de Arte i Cultura Contemporáneos Pablo Serrano de Saragossa.

Aquest projecte expositiu pretén exhumar i interpretar les arrels sobre les quals s’edifica la situació present de l’art espanyol, partint de l’escassa memòria que la cultura artística ha concedit al paper exercit per la dona en el món de l’art, una situació que s’agreuja encara més en la historiografia que aborda la història de l’art contemporani.

escola_nova.jpgL’exposició s’articula en 6 blocs mostrant un recorregut per la història de l’art a Espanya des del 1804 fins al final de la Guerra Civil l’any 1939. Dins el gran nombre d’artistes presents a la exposició, no només hi ha artistes espanyoles, sinó que també hi són presents estrangeres que van treballar a Espanya, aportant les seves creacions al panorama artístic i contribuint a modernitzar el panorama de la plàstica espanyola.

Es poden contemplar 111 obres procedents de 40 institucions espanyoles i 17 col·leccions particulars. Entre elles destaquen, per nombre d’obres prestades, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía amb 11 obres, el Museu Nacional d’Art de Catalunya amb 8 obres, la Biblioteca Nacional de España amb 6 obres, el Centro Documental de Memoria Histórica de Salamanca amb 5 obres, la Diputació Provincial de Barcelona amb 4 obres, el Museo Nacional del Prado amb altres 4 obres.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República que hi col·labora amb el  préstec de dues obres: el cartell C.E.N.U Escola Nova: poble lliure de 1936 i un volum de la revista Y : revista para la mujer de la Sección Femenina de la Falange Española Tradicionalista y de las J.O.N.S. que data del mes de gener de 1939.

L’exposició s’exhibirà a l’IAACC Pablo Serrano de Saragossa fins al 19 de juny de 2022 i ha estat realitzada per la Direcció General de Cultura del Departament d’Educació, Cultura i Esport del Govern d’Aragó, en col·laboració amb l’Institut Aragonès de la Dona (IAM) i el Consorci de Museus de la Generalitat de València que l’acollirà entre el 30 de juny i el 18 de setembre al Museu de Belles Arts de València.

y_revista_mujer.jpg