Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició al CRAI Biblioteca de Lletres: La Taula Periòdica: una icona científica, social i cultural

dilluns, 21 octubre 2019

El CRAI de la Universitat de Barcelona contribueix a la celebració de l’Any Internacional de la Taula Periòdica amb una exposició al CRAI Biblioteca de Lletres dedicada a la taula periòdica i al seu valor iconogràfic més enllà del seu valor científic.

L'exposició exhibeix una gran varietat de materials (llibres, música, objectes, taules, jocs, cartells, etc.) que demostren, en certa manera, l’impacte de la taula periòdica com a icona cultural i d’informació. Els materials procedeixen dels fons personals de Santiago Álvarez i Claudi Mans i de diferents biblioteques del CRAI: Belles Arts, Campus de Bellvitge, Biologia, Campus Mundet, Filosofia Geografia i Història, Física i Química, Lletres, Pavelló de la República i Biblioteca de Reserva.

El recorregut de l’exposició comença a l’interior del CRAI Biblioteca de Lletres, on hi trobem quatre taules dedicades als orígens de la taula periòdica: els precursors, els contemporanis i competidors, el descobriment dels elements, la figura de Mendeléiev i el sistema periòdic després de Mendeléiev. La resta d’expositors i la vitrina vertical mostren la taula periòdica com a icona cultural, representada en una gran varietat d’objectes (jocs, draps de cuina, rellotges, tasses, ventalls, corbates, etc.).

L’exposició continua a les vitrines de l’entrada de la biblioteca, on es pot seguir l’evolució de la taula periòdica.

A les quatre vitrines i a la sala de referència podeu veure exemples de diferents taules periòdiques: algunes dedicades als elements i d’altres dedicades a altres temàtiques: disseny, ciència, fotografia, ortografia, tipografia, etc.

Tant aquesta exposició, inaugurada el dia 15 d’octubre, com la conferència realitzada a l’Aula Magna de l’Edifici Històric, formen part de la programació d’activitats que la Facultat de Química organitza al llarg de l’any 2019 per celebrar aquesta efemèride.

La mostra està organitzada conjuntament entre la Facultat de Química i el CRAI Biblioteca de Lletres, amb la col·laboració del Vicerectorat d’Arts, Cultura i Patrimoni, i la podeu visitar fins al dia 21 de novembre.

No oblideu que també teniu disponible la mostra Històries ocultes dels elements, que es pot visitar al CRAI Biblioteca Física i Química fins al 20 de desembre de 2019, per continuar celebrant aquest 150è aniversari de la taula periòdica.