Inici >> Noticies Butlleti >> La revista Ab Origine entrevista a Lourdes Prades, cap del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dilluns, 22 febrer 2021

Després de diversos endarreriments motivats per la difícil situació sanitària que estem vivint, el passat dia 4 de febrer es va poder realitzar finalment l'entrevista proposada per la revista Ab Origine a Lourdes Prades, cap del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.ab_origine_lourdes2.jpg

La revista Ab Origine, va néixer l'any 2015 a partir d'un grup d'estudiants d'Història recent graduats. Ells mateixos ens expliquen el seu projecte:

"Ab Origine sorgeix d’una nova generació d’historiadors i historiadores i és per això que vol esdevenir el seu espai i eina de referència.  Volem ajudar a difondre el seu treball i promocionar-ne la carrera professional, esdevenint un mitjà a través del qual puguin expressar les seves inquietuds acadèmiques.

La nostra tasca, però, és molt més àmplia: volem aproximar la Història a la societat catalanoparlant amb el rigor i profunditat que creiem que es mereix, defugint dels tòpics i les lectures fàcils. Volem que la Història sigui compresa des de l’origen; i contribuirem amb el nostre granet de sorra perquè així sigui, garantint sempre la gratuïtat de les nostres publicacions."

El que avui tractem, és una prova evident de que Ab Origine fa honor al seu propòsit fundacional. És tracta d'una entrevista ben preparada i ben elaborada, i des d'aquí aprofitem per felicitar-los.

A l'entrevista, titulada A SIDBRINT donem visibilitat i recuperem la memòria de milers d’homes i dones brigadistes que van venir a lluitar contra el feixisme, s'expliquen els objectius d'aquest projecte acadèmic de la Universitat de Barcelona i es tracta de manera clara i acurada des de la definició del que van ser les Brigades Internacionals fins a les motivacions que van empènyer a milers d’homes i algunes dones a desplaçar-se a Espanya per combatre per al bàndol republicà. Es dona  també una visió dels seus perfils humans i de les nombroses problemàtiques que van viure, així com de la memòria que se'n té actualment, a l'estranger i aquí.

Bona feina Ab Origine!