Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI de la UB organitza la presentació dels nous serveis del portal Unebook

El CRAI de la UB organitza la presentació dels nous serveis del portal Unebook

dijous, 14 febrer 2019

El dimarts 12 de febrer de 2019 la directora del CRAI de la UB Judit Casals i Carlos Palacio, representant de la Unitat de Gestió de la Col·lecció del CRAI, han assistit a la presentació que, a instàncies d'aquesta Unitat, la Unión de Editoriales Universitarias Españoles UNE ha fet dels nous serveis Unebook a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB.

Unebook és un portal de distribució i venda de llibres universitaris creat per UNE fa quatre anys, que continua innovant en els diferents serveis que ofereix a la comunitat acadèmica i l'usuari final. Nascut com a plataforma de venda de llibres universitaris espanyols en qualsevol dels seus formats (paper, digital i impressió sota demanda), en l'actualitat comercialitza més de 75.000 llibres d'universitats i centres d'investigació espanyols, i s'hi ha començat a incorporar fons d'editorials d'universitats llatinoamericanes. També implementa l'acord assolit per UNE i REBIUN per a l'Intercanvi científic digital entre els editors universitaris i les biblioteques de les pròpies institucions, en virtut del qual es posen a disposició gratuïta gairebé 7.000 monografies per a la consulta a través de les biblioteques digitals de cada institució.

Unebook aposta per l'intercanvi científic de llibres digitals entre les universitats per oferir a la comunitat universitària un servei d'accés d'acord amb les necessitats que estudiants, professors i investigadors exigeixen a hores d'ara a l'obra científica.

Precisament, aquesta ha estat una de les novetats presentades ahir als responsables de les biblioteques i editorials de les universitats Autònoma de Barcelona, ​​Barcelona, ​​Girona, Illes Balears, Oberta de Catalunya, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, Ramon Llull i Rovira i Virgili, en aquesta trobada promoguda per la Unitat de Gestió de la Col·lecció del Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació (CRAI) de la Universitat de Barcelona.

La jornada d'ahir ha tingut, per una banda, el propòsit de compartir aquesta nova iniciativa UNE que fa d'intermediària de forma eficient entre els serveis de publicacions de les institucions d'educació superior i les seves pròpies biblioteques; i per l'altra, s'ha desenvolupat una sessió de treball i de debat entre editors i bibliotecaris sobre quines serien les millors formes de treballar conjuntament, i quins reptes es poden afrontar de manera col·lectiva.

Per part de la UNE, els encarregats de detallar aquestes noves eines i canvis estratègics del portal, que segueix optimitzant l'ús per a editors, bibliotecaris i lectors, van ser Betlem Recio, responsable de l'àrea de Comercialització i Màrqueting de la Junta Directiva de l'UNE; Remedios Pérez, responsable del projecte d'Intercanvi i coordinadora dels treballs UNE-REBIUN; i Alejandro Fernández, gerent del portal Unebook.

Vegeu un reportatge fotogràfic de l'acte fet per Roser Leal i Carlos Palacio.