Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca de Dret se suma al Dia Internacional dels Drets Humans amb una mostra bibliogràfica

dimarts, 30 novembre 2021

El 10 de desembre es commemora el Dia Internacional dels Drets Humans coincidint amb la data que l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar-ne la Declaració.

Per aquest motiu, el CRAI Biblioteca de Dret exposa una mostra bibliogràfica dels llibres recomanats a la bibliografia de l’assignatura 'Protecció internacional dels drets humans', alhora que presenta algunes de les novetats relacionades amb la matèria.

Per a la selecció de documents s’ha comptat amb la col·laboració i un escrit de David Bondia, professor de Dret Internacional Públic a la Universitat de Barcelona i Síndic de greuges de Barcelona des de l’octubre de 2021.

“La característica d’aquests llibres és que entenen que hi ha un encant i un desencant al voltant del món dels drets humans; la teoria pot ser molt engrescadora però si no hi ha una aplicació pràctica no ens serveix de res. La reflexió des de la Universitat no pot fer-se des d’una torre d’ivori sense connexió amb la realitat social. Aquest són llibres que interpreten que els drets humans, més enllà del marc teòric, són fonamentalment ‘una forma de viure’...”