Inici >> Noticies Butlleti >> Història de la medicina catalana. Nova exposició al CRAI Biblioteca del Campus Clínic

divendres, 27 octubre 2017

Enguany és el centenari de la Bibliografia Medical Catalana, un recull exhaustiu de tots els treballs publicats fins al 1917 per metges catalans i que van ser exhibits en la “Primera Exposició Bibliogràfica Medical de Catalunya”, que va tenir lloc en el mateix edifici de l’actual Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona. És per aquest motiu que la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya ha volgut dedicar el 2017 a aquesta efemèride i el CRAI Biblioteca del Campus Clínic s’hi ha volgut afegir. L'exposició Història de la medicina catalana que ara presentem, molt més modesta que aquella de fa un segle, ha estat fruit de la col·laboració entre ambdues institucions.

El CRAI Biblioteca del Campus Clínic hi ha posat l’espai, els mitjans, una gran part del fons i l’organització, mentre que per part de l’Acadèmia hem d’agrair la participació de Jacint Corbella i Corbella, responsable de la selecció del fons i la redacció dels textos.

Abans degà i catedràtic de Medicina Legal i Toxicologia de la mateixa Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, el Dr. Corbella i Corbella va esdevenir membre de la RAMC el 1985 i des d’aleshores ha col·laborat regularment en les seves publicacions, fins i tot ha estat molts anys director de la revista “Gimbernat. Revista Catalana d’Història de la Medicina”. És de la mà d’aquest expert en història de la medicina catalana que us presentem aquesta exposició, una nova oportunitat per donar conèixer el gran fons, antic i modern, del CRAI Biblioteca del Campus Clínic.

Podeu visitar Història de la medicina catalana fins al 19 de gener de 2018 al vestíbul de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.