Inici >> Noticies Butlleti >> Taxonomies infermeres : normalització del llenguatge d’infermeria. Exposició virtual del CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge

dijous, 18 gener 2018

En els darrers anys, el CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge ha experimentat un creixement considerable del fons bibliogràfic d’infermeria gràcies a dos donatius importants, tant per la seva procedència com pel volum de documents aportats. El primer, el de l’Escola Universitària d’Infermeria Santa Madrona (2009), i el segon, el de l’associació AENTDE – Asociación Española de Nomenclatura, Taxonomía y Diagnósticos de Enfermería (2015). Cal afegir que aquest darrer donatiu va suposar la creació d’un arxiu especialitzat en diagnòstics d’infermeria i ha animat al CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge a crear l’exposició que es presenta a continuació: Taxonomies infermeres: la normalització del llenguatge d’infermeria.

Com passa en quasi totes les disciplines professionalitzades, arriba un moment que s’han de dotar d’una base científica per tal de consolidar-se o diferenciar-se enfront d’altres disciplines o camps propers. De la mateixa manera, aquesta base científica ajuda a desenvolupar un llenguatge comú entre els professionals i permet avançar cap a nous coneixements. La disciplina infermera va viure aquest moment a finals de la dècada dels anys seixanta del segle passat. És en aquest punt que, amb els seus antecedents i la posterior evolució, l’exposició pretén donar a conèixer la consolidació de la infermeria com a ciència de la salut. La mostra permet, a més, exhibir una part de la riquesa del fons bibliogràfic i d’arxiu que, amb el donatiu del fons documental d’AENTDE, esdevé un referent nacional.