Inici >> Noticies Butlleti >> Les donacions al CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Les donacions al CRAI Biblioteca Pavelló de la República

divendres, 17 abril 2015

En els darrers anys el CRAI Biblioteca Pavelló de la República ha donat prioritat a la tasca de contactar amb institucions públiques i privades per tal d'aconseguir ampliar els fons de la biblioteca a partir de l'intercanvi de llibres duplicats que es conserven, només amb aquest objectiu, per publicacions editades per aquestes institucions.

Any rere any el resultat d'aquesta campanya ha estat molt positiu i només en aquests primers mesos de l'any 2015 ja han arribat a la Biblioteca més de 250 llibres seleccionats i, per tant, molt pertinents per a la col·lecció. Una breu representació de les institucions donants d'enguany seria: Fundación Indaleció Prieto (Alcalà), Fundación Mario Onaindia (Zarautz), Instituto de Cultura Gil-Albert( Alacant)Instituto de Estudios Almerienses, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales (Madrid), Institut Menorquí d'Estudis, Centro de Estudios Andaluces (Sevilla), Instituto de Estudios Turolenses, etc. A les memòries de la Biblioteca s'hi poden consultar la totalitat de donants de cada any.

El que resulta molt més difícil, per raons òbvies, és aconseguir donacions d'empreses editorials, per aquest motiu és molt d'agrair quan es produeixen. Aquest sol ser el cas de Tusquets editores, de l'Editorial Virus, de Media Vaca i la darrera aportació ha estat de l'editora Ulleye llibres de Xàtiva, que amb la seva generositat, ens ha permès ampliar els fons de Segona República, Guerra civil i franquisme de Xàtiva i la seva comarca. Per a més informació vegeu el post que es va publicar al Blog del CRAI Biblioteca Pavelló de la República el passat 10 d'abril.

Sense aquesta política d'intercanvi i donació i les institucions, fundacions i empreses que la fan possible no podríem mantenir l'actualització del fons ja que la gran quantitat de publicacions sobre la temàtica de la Biblioteca que s'editen anualment fan impossible la seva adquisició.

Descriptors: