Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca del Campus Clínic participa en l'exposició Maseras, la primera de moltes

dimecres, 1 març 2023

maseras.jpg

Del 2 al 31 de març es podrà veure al vestíbul de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (Campus Clínic) l’exposició: Maseras, la primera de moltes. 150è aniversari de la matriculació de Maria Elena Maseras als estudis de Medicina de la Universitat de Barcelona.

Maria Elena Maseras, va realitzar el seus estudis a la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona el curs 1872-1873, essent la primera dona que va accedir al món de l’educació superior i la responsable d’obrir les portes a totes les que van venir després, particularment, a Dolors Aleu i Martina Castells, que deu anys més tard es col·locarien el birret de doctores en Medicina.

Formen part de la mostra una sèrie escollida de monografies, fullets i objectes, pertanyents al fons antic del CRAI Biblioteca del Campus Clínic i la col·lecció especial Fons de la Família Quadras-Bordes.

Aquesta exposició s’emmarca dins el projecte La ciutat cuidadora. Arquitectura, salut i patrimoni a Barcelona, coordinat per la Universitat de Barcelona, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

Més informació: Elena Maseras, la primera metgessa de l'Estat.