Inici >> Noticies Butlleti >> Participació del CRAI al Congrés Internacional La Guerra Civil Española (1936-1939), 80 años después

dimarts, 11 desembre 2018

El Centro de Estudios y Documentación de las Brigadas Internacionales (CEDOBI), institut mixte de recerca de la Universidad de Castilla-La Mancha i l'Instituto de Estudios Albacetenses (CSIC), amb seu a Albacete, han organitzat el Congreso Internacional "La Guerra Civil Española (1936-1939), 80 años después” en conmmemoració del 80è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals.

La nostra companya Lourdes Prades, del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, a més de formar part del Comitè Científic del Congrés, va moderar una de les sessions dedicada als vestigis i al patrimoni de la Guerra Civil i va presentar dues ponències. La primera: El idioma no importa, los hombres libres hablan una lengua. Multilingüsimo y Brigadas Internacionales, juntament amb el company del CRAI Ramon Naya, y la segona: Recuperemos la historia de los brigadistas. La plataforma SIDBRINT, un proyecto vivo.

Aquest Congrés va ser també la primera iniciativa de la Red INSCIWar (International Network of Studies on the Spanish Civil War), promoguda per la Universitat de Castilla la Mancha i el CEDOBI, i  de la qual en forma part el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i el projecte SIDBRINT sobre les Brigades Internacionals.

Els principals objectius d’aquesta xarxa són: fomentar l’estudi i la recerca sobre la Guerra Civil espanyola en les seves múltiples interpretacions, àmbits geogràfics i dimensió internacional del conflicte; organitzar trobades internacionals de caràcter científic per promoure estudis i intercanvi d’experiències i coneixement en la recerca sobre la Guerra d’Espanya i la seva època; promoure l’edició i publicació de treballs científics sobre la Guerra Civil espanyola i el context internacional del moment; i mantenir relacions de caràcter científic, informatiu i divulgatiu entre tots els membres de la xarxa que estimulin i facilitin sinèrgies en la recerca sobre la història de la Guerra Civil.