Inici >> Noticies Butlleti >> Conferència Internacional Cultural memory of the Spanish Civil War a la Universitat de Rijeka amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimecres, 5 juny 2019

El passat mes d’abril el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i el projecte SIDBRINT de Brigades Internacionals de la Universitat de Barcelona van signar un acord amb la Fundació Solidaritat UBEUROM (European Observatory on Memories) per col·laborar en els actes de The battle for Spain is Ours: Collective Memory of the International Brigades in Rijeka que tindrà lloc en aquesta població croata durant el mes de juny de 2019.

Aquesta col·laboració es concreta en una ponència a la Conferència Internacional Cultural memory of the Spanish Civil War dels dies 4 i 5 de juny i en la participació en l’exposició The croatian volunteers in the Spanish Civil War organitzada per Vjeran Pavlaković, professor del Departament d’Estudis Culturals de la Facultat d’Humanitats i Ciències Socials de la Universitat de Rijeka.

Lourdes Prades, responsable del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, presenta la ponència vinculada al Panell 1: Recovering the history of the brigade members: The SIDBRINT platform, a living project i Carlota Sànchez, estudiant de doctorat del Departament d’Història Contemporània de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, presenta Women and the Spanish Civil War.

Recordem que el proper any 2020 Rijeka serà la capital europea de la Cultura i per aquest motiu s’han organitzat aquests actes que comptaran amb experts d’arreu del món sobre la matèria. El programa de la conferència de dos dies es desenvoluparà a partir de diferents panells. L’exposició, basada en la investigació realitzada per acadèmics i estudiants espanyols i croates, s’exhibirà a la zona peatonal del centre de la ciutat de Rijeka i al Campus universitari.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha proporcionat bona part de les imatges que il·lustren l’exposició sobre els voluntaris croates que van venir a lluitar a la Guerra Civil espanyola. La majoria d'aquests voluntaris van combatre al Batalló Dimitrov i al Djure Djakovic de les Brigades Internacionals.