Inici >> Noticies Butlleti >> Nou recurs: Bons d’ajut del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Nou recurs: Bons d’ajut del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimarts, 12 gener 2021

L’estudiant del Grau d’Informació i Documentació Maria Planells Canet, de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals ha estat fent les seves pràctiques al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i avui presentem el resultat d'una part de les tasques que va assumir i del seu aprenentatge a partir de les seves paraules:

bons2.jpg

Durant la meva estada de pràctiques del Grau d’Informació i Documentació he estat realitzant diverses tasques. Una d’elles ha estat digitalitzar i inventariar una part dels bons d’ajut – en concret, vuitanta-vuit bons- custodiats a diferents fons documentals de l’arxiu del Pavelló de la República i elaborar un recurs web amb l’eina Genially per tal de mostrar aquests bons als nostres usuaris.

Els bons d’ajut són bitllets en què s’hi indica una quantitat de diners que s’han de pagar a una empresa, organització, institució o entitat per tal d’ajudar-la econòmicament. A vegades, amb recompensa per a la persona que paga.

Com veureu, vaig decidir classificar els bons en tres grans grups: Sindicats, Partits Polítics i Altres.

Els bons que he digitalitzat, classificat i inventariat pertanyen al Fons Personal Jordi Miralles i al Fons Arxiu Gràfic.

Ha estat una tasca molt gratificant i interessant de fer, i espero que gaudiu tant com jo en veure els bons a través de Genially!

Felicitem la Maria per la seva predisposició i bona feina.

Aprofitem també per destacar el magnífic resultat que està donant  la recepció d'estudiants en pràctiques al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República. Segons els seus propis comentaris, l'experiència els resulta altament enriquidora per la possibilitat que tenen de millorar el seu aprenentatge mentre realitzen tasques reals i amb una aplicació immediata, un altre exemple seria el de l'estudiant Miquel Casellas que s'explicava en aquest post al Blog del CRAI Biblioteca del passat mes de novembre: Renovació del recurs web dedicat a la figura de Joan Comorera.

La possibilitat d'incorporar estudiants joves i ben formats i d'oferir-los diverses propostes de treball per desenvolupar i ampliar els seus coneixements resulta molt satisfactòria i amb resultats a la vista.

Encara que aquest hagi estat un semestre especialment complicat, podem dir que ha estat un plaer!