Inici >> Noticies Butlleti >> Victoria Kent, la primera dona advocada que va exercir a Espanya. Mostra bibliogràfica al CRAI Biblioteca de Dret

divendres, 4 març 2022

Amb motiu de la celebració el 8 de març del Dia Internacional de les Dones, el CRAI Biblioteca de Dret presenta una mostra bibliogràfica sobre l’advocada Victoria Kent. La selecció d'obres exposades prové del fons del CRAI de la Universitat de Barcelona ubicat als CRAI Biblioteques de Dret, Filosofia, Geografia i Història i Pavelló de la República.

Aitor Diaz Anabiarte, professor de Ciència Política i coordinador docent de l'assignatura Pensament Polític Espanyol, és autor del text que acompanya l’exhibició i que ens apropa a la biografia de la jurista:

“Victoria Kent Siano (1891-1987) fou una important política i advocada espanyola durant la primera meitat del segle XX. Més enllà de la coneguda polèmica amb Clara Campoamor entorn a la seva negativa d'introduir de forma immediata el sufragi actiu femení en el sistema polític espanyol de la segona república, el llegat de Kent és, si més no, una realitat inqüestionable. Herència que, a més, té força relació amb alguns dels graus que ofereix la Facultat de Dret. En aquest sentit, Victòria Kent fou pionera: primera dona advocada que va exercir a l'estat espanyol i primera dona (al món) que va participar en un Tribunal Suprem de Guerra i Marina. Juntament amb l'exercici d'aquestes ocupacions professionals, Kent va desenvolupar una rellevant tasca, seguint el llegat de Concepción Arenal, en el si del sistema penitenciar espanyol. Finalment, durant el període bèl·lic a conseqüència del cop d'estat del 1936, Kent va impulsar i coordinar la creació de refugis i guar deries per a infants. Una herència personal i professional que, com veiem, no té res a veure amb el sobrenom -la txeca- que rep l'aula que porta el seu nom al nostre estimat edifici principal de la Facultat de Dret.“

La mostra es podrà visitar fins dilluns 14 de març de 2022 a la planta 0 del CRAI Biblioteca de Dret.