Inici >> Noticies Butlleti >> Inventariat el Fons Bultaco (Compañia Española de Motores SA), nou material d'arxiu rebut al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

divendres, 13 febrer 2015

El CRAI de la Universitat de Barcelona, a través de la Biblioteca Pavelló de la República, ha signat recentment un conveni amb els senyors Àngel Sody de Rivas i Juanjo Gallardo, membres del Colectivo José Berruezo format per persones interessades en la història de l'obrerisme i de les lluites socials.

En virtut d'aquest acord es cedeix al CRAI Biblioteca Pavelló de la República la totalitat dels materials reunits per la publicació de l'obra Bultaco, del mito a la realidad : (1958-1983)  editada el passat mes de juny de 2014.

El Fons Bultaco abasta cronològicament des de la fundació per part de l'enginyer i empresari Francesc Xavier Bultó (Paco Bultó) de la fàbrica Bultaco (Compañia Española de Motores, S.A.) a Sant Adrià del Besòs l'any 1958 fins al seu tancament definitiu l'any 1983. Permet fer un recorregut per la història dels obrers d'aquesta fàbrica, les seves lluites i la dura repressió que van patir als llarg dels anys seixanta i setanta per aconseguir millorar les seves condicions laborals

El conjunt de la documentació rebuda, que inclou llibres d'actes, correspondència diversa, comunicats de l'empresa, documents relacionats amb les vagues dels anys 1976 i 1980, actes d'assemblees, publicacions periòdiques (algunes editades pels treballadors i altres per l'empresa), fullets i adhesius, es troba ja a disposició dels estudiants i investigadors.

Es pot consultar a través de l'inventari que trobareu al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona, a la pàgina web de la Biblioteca i al catàleg del CRAI.