Llengües

Directoris, portals i bases de dades de revistes

RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert)

RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert): repositori cooperatiu des del qual es poden consultar, en accés obert, els articles a text complet de revistes científiques, culturals i erudites catalanes.

Dialnet

Dialnet: portal bibliogràfic de revistes científiques, conté els sumaris de la major part de les revistes científiques i humanístiques d'Espanya, Portugal i l'Amèrica Llatina.

Els membres de la UB, com a institució col·laboradora de Dialnet, podeu subscriure-us als serveis d'alertes i accedir a altres opcions més avançades. Per això, cal que us registreu, des de la pàgina: http://dialnet.unirioja.es/servlet/alta entreu el correu institucional i vinculeu-vos a la Institució: Universitat de Barcelona.

Per sol·licitar la inclusió d'una revista allotjada a RCUB, escriviu a: revistesub(at).edu

Dialnet Metricas

Dialnet Métricas: resultat d’un projecte de col·laboració entre biblioteques que té com a objectiu incloure les referències bibliogràfiques* dels articles de revistes presents a Dialnet. Això permet obtenir les cites de documents i d’autors.

*Per impossibilitat material, no s’inclouen les referències bibliogràfiques de totes les revistes incloses a Dialnet, hi ha filtres. Més informació

Dialnet Mètriques ofereix dos apartats:
 IDR (Índice Dialnet de Revistas) proporciona un rànquing de revistes per àmbits temàtics, basant-se amb les referències de les revistes font seleccionades (amb una finestra de citació de 5 anys). Més informació

Indicadors Dialnet: ofereix informació sobre les revistes però tenint en compte les cites incloses a totes les revistes (no només les de les revistes font). També inclou informació sobre autors i sobre diversos tipus de documents (articles de revistes, libres, tesis doctorals, congressos etc). Més informació

DOAJ (Directory of Open Access Journals)

DOAJ (Directory of Open Access Journals): directori de revistes científiques d'accés obert

Criteris d'inclusió

Per sol·licitar la inclusió d'una revista, empleneu aquest  formulari .

SciELO España

SciELO España: biblioteca virtual de revistes científiques espanyoles de ciències de la salut

ULRICHS

ULRICHS: base de dades bibliogràfica de publicacions en sèrie

Redined

Redined: xarxa d’informació educativa que recull investigacions, innovacions i recursos produïts a l’Estat espanyol.

Recopila milers de referències bibliogràfiques i documents a text complet. Entre aquesta documentació, hi trobem revistes indexades (revistes educatives comercialitzades amb un major impacte científic, i d'altres produïdes per institucions com ara universitats, centres de professorat, fundacions, etc.).

ROAD. Directory of Open Access Scholarly Resources

ROAD: directori de revistes, comunicacions, repositoris acadèmics, sèries monogràfiques i blogs acadèmics que tenen assignat un ISSN i que es publiquen en accés obert.

Servei creat l'any 2014 per l'International Standard Serial Number (ISSN) amb el suport de l'UNESCO.

Objectius del directori i més informació

Journal Tocs

Journal Tocs: portal gratuït de sumaris de revistes acadèmiques

Per sol·licitar la inclusió d'una revista, empleneu aquest formulari.

ÍnDICEs-CSIC

ÍnDICEs-CSIC: base de dades que conté referències bibliogràfiques d'articles publicats en revistes espanyoles dels àmbits de les ciències socials i de les humanitats.

Criteris d'inclusió

Des de juliol del 2018, ÍnDICEs-CSIC integra els continguts procedents de les bases de dades bibliogràfiques del CSIC (ISOC, ICYT i IME).

SCOPUS

SCOPUS: base de dades produïda per Elsevier. Avalua publicacions d'editorials universals i multidisciplinàries (ciències experimentals, medicina, tecnologia, ciències socials, arts i humanitats).

Per obtenir-ne més informació: Índexs bibliomètrics internacionals

Web of Science

Web of Science: plataforma web produïda per Thomson and Reuters. Web of Science recull les referències de les principals publicacions científiques de qualsevol àrea de coneixement.

Per obtenir-ne més informació Índexs bibliomètrics internacionals

REDIB. Red Iberoamericana de Innovación y Conocimiento Científico

REDIB: portal de revistes científiques espanyoles i llatinoamericanes, de qualsevol disciplina i en qualsevol idioma, que es publiquen en accés obert i que compleixen uns determinats requisits de qualitat editorial.

Projecte impulsat pel Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

Criteris d'inclusió

Per sol·licitar la inclusió d'una revista, consulteu la pàgina Cómo participar i empleneu el formulari

RETI. Revistes dels estudis de traducció i interpretació. Indicadors de qualitat

RETI: portal que recull un llistat de revistes acadèmiques de l'àrea de la traducció i interpretació amb els indicadors de qualitat dels diferents recursos que són valorats per les entitats d'acreditació (AQU, ANECA i CNEAI).

També proporciona altres els enllaços a diferents catàlegs, les normes de publicació dels articles segons l'editor i els permisos d'autoarxiu.

Projecte elaborat per membres de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Criteris d'inclusió

Per sol·licitar la inclusió d'una revista podeu adreçar-vos a l'adreça de la seva pàgina de contacte

REAO. Revistes dels estudis de l'Àsia Oriental. Indicadors de qualitat

REAO: portal que recull un llistat de revistes acadèmiques de l'àrea de coneixement d'estudis d'Àsia oriental. amb els indicadors de qualitat dels diferents recursos que són valorats per les entitats d'acreditació (AQU, ANECA i CNEAI).

També proporciona els enllaços a diferents catàlegs, les normes de publicació dels articles segons l'editor i els permisos d'autoarxiu.

Projecte elaborat per membres de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).