Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI celebra el Dia Internacional de les Dones

El CRAI celebra el Dia Internacional de les Dones

dilluns, 5 març 2018

El CRAI de la Universitat de Barcelona participa amb diverses accions en la celebració del Dia Internacional de les Dones que se celebra el dia 8 de març.

Del 5 al 9 de març, el CRAI Biblioteca de Belles Arts durà a terme una acció de visibilització de llibres de dones. El dia 7, a les 17 h, es projectarà el film Mater Amatísima (María Ruido, 2017), amb un debat posterior en què participaran la mateixa cineasta i el professor i president de la Comissió d’Igualtat de Belles Arts, Diego Marchante. Marchante és també el comissari de la mostra Transcyborgllera. Hackeando el archivo desde una perspectiva transfeminista y queer, que es podrà veure a la sala d’exposicions de la Facultat fins al 10 de març.

El mateix dia 7 arrenca a la Facultat d’Economia i Empresa el I Cicle de Cinefòrum «La dona al món laboral», que organitza la Comissió de Biblioteca del centre i en què s’analitzaran films que parlen de les dones en el món del treball i la seva lluita per la igualtat. Les projeccions es faran tots els dimecres del mes de març a l’aula 3 de l’edifici 690, de 14 a 16 h. En la sessió del dia 7 es projectarà Figuras ocultas (Theodore Melfi, 2016); el 14 de març, Pan y rosas (Ken Loach, 2000), i el 21 de març, Norma Rae (Martin Ritt, 1979). Per assistir-hi, cal inscriure-s’hi prèviament en aquest enllaç. A banda del cicle, el CRAI Biblioteca d’Economia i Empresa organitza també la mostra Discriminació de gènere en el treball, que es divideix en tres àmbits: la discriminació salarial, fent palesa la diferència de sous entre dones i homes, la discriminació salarial indirecta i la dificultat d’accedir a càrrecs de responsabilitats millor remunerats; la conciliació de la vida familiar amb la vida laboral, apuntant a la maternitat com a obstacle per obtenir, conservar o millorar professionalment; i un últim apartat amb documents sobre dones d’èxit i la seva capacitat de lideratge, per contrarestar la poca ocupació d’alts càrrecs a les empreses per part de dones.

Així mateix destaquem la presència dels recursos del CRAI en la guia elaborada per l'Institut Català de les Dones (Twitter).

Vegeu més informació a la notícia de la UB: La Jornada "Dones i ciència", acte central de les activitats del Dia Internacional de les Dones a la UB.