Inici >> Noticies Butlleti >> Nous gravats del CRAI Biblioteca de Reserva a la Memòria Digital de Catalunya

Nous gravats del CRAI Biblioteca de Reserva a la Memòria Digital de Catalunya

dijous, 2 març 2017

Durant aquests darrers mesos s’han catalogat i digitalitzat 100 gravats en làmines soltes pertanyents a la col·lecció del CRAI Biblioteca de Reserva, integrada per més de 8.000 gravats datats des del segle XVI fins al segle XIX.

Aquests gravats s'han integrat a la col·lecció Gravats de la Biblioteca de Reserva (Universitat de Barcelona)  de la Memòria Digital de Catalunya (MDC), on amb aquesta nova incorporació s'hi poden consultar 1.627 gravats. Cada imatge va acompanyada d’una fitxa descriptiva que conté l’enllaç permanent al registre del gravat al catàleg del CRAI de la Universitat.

Bona part d’aquests gravats catalogats darrerament són litografies, tècnica artística que apareix a Europa en els darrers anys del segle XVIII, en un espai presidit fins aleshores per la xilografia i la calcografia. En aquestes làmines hi són representats un bon nombre dels gravadors i dibuixants que treballaren a l’estat espanyol durant el segle XIX, on es va difondre aquesta nova tècnica a partir de 1815. També s’han catalogat algunes calcografies amb aiguafort o burí.

Esperem seguir treballant en aquesta línia, amb la intenció de descriure i donar a conèixer totalment aquest notable fons, una mostra de l’art del gravat a Europa al llarg de quatre segles.

Trobareu tota la informació sobre la nostra col·lecció de Gravats al Web del CRAI > Biblioteques i horaris > Reserva > Gravats.