Inici >> Noticies Butlleti >> Conferència a l'IEC sobre el procés de revisió i difusió dels resultats de la Recerca

dimecres, 22 febrer 2017
El proper dijous 2 de març tindrà lloc la conferència Scientific knowledge as a commons: How to better peer review and disseminate scientific results a càrrec de la Dra. Marie Farge a la sala Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans, al carrer del Carme, 47 de Barcelona.

La conferència versarà sobre la situació actual del procés de revisió i difusió dels resultats de la recerca i la seva dependència d'un grapat d'empreses editorials privades que en controlen l'accés. Com alternativa a aquesta situació es presentarà una proposta inspirada en els treballs de la premi Nobel d'Economia Elinor Ostrom sobre els béns comuns.

Marie Farge és doctora en Física i Matemàtiques. Actualment és directora de recerca al CNRS i forma part del grup d'experts d'alt nivell en Recerca, Innovació i Política Científica de la Comissió Europea. Ha estat membre del consell editorial de diverses publicacions científiques i va participar en el llançament de la campanya 'The Cost of Knowledge' per reclamar un canvi en el sistema de publicació.

Aquest acte s'emmarca en la commemoració del Dia Internacional de la Dona i està organitzat pel Barcelona Knowledge Hub de l'Academia Europaea amb el suport del CRAI de la Universitat de Barcelona.

La conferència començarà a les sis de la tarda i és d'accés lliure. Vegeu aquí tota la informació sobre l'acte.