Inici >> Noticies Butlleti >> Mostra de plaques i làmines del CRAI Biblioteca de Biologia

Mostra de plaques i làmines del CRAI Biblioteca de Biologia

divendres, 8 febrer 2019

El CRAI Biblioteca de Biologia ha muntat una exposició amb una mostra representativa de la col·lecció de plaques de vidre i làmines utilitzades a l’antic Laboratori de la Facultat de Biologia amb finalitats docents durant els anys 20-30, època en la qual el Dr. Josep Maria Fuset i Tubià (1871-1952) era catedràtic de la Facultat de Ciències de la Universitat de Barcelona, Secció de Ciències Naturals.

La col·lecció està formada per 359 plaques i làmines, de les quals, 238 són plaques de vidre i estan consultables a la Memòria Digital de Catalunya, dins la col·lecció de Plaques de vidre de Ciències naturals (Universitat de Barcelona).

Aquesta col·lecció, dipositada al CRAI Biblioteca de Biologia, és una clara mostra dels materials docents i didàctics que es feien servir als anys 20-30 i, per tant, té un gran valor històric i patrimonial que cal preservar.

Trobareu la col.lecció documentada a la pàgina del Web del CRAI > Plaques i làmines del CRAI Biblioteca de Biologia.