Inici >> Noticies Butlleti >> El plagi en els treballs acadèmics. Eines per evitar-lo

El plagi en els treballs acadèmics. Eines per evitar-lo

dimecres, 12 setembre 2018

En l’actualitat existeixen diversos programaris per detectar de manera automàtica evidències de plagi en un treball. La Universitat de Barcelona disposa d’un d’aquests programaris, anomenat Urkund, que és usat per nombroses universitats i institucions acadèmiques d’arreu del món i que està integrat al Campus Virtual.

A partir d'aquest inici de curs 2018-2019, en els cursos que es creïn dins de les categories de Treballs de Fi de Grau (TFG) i Treballs de Fi de Màster (TFM), el professorat podreu activar una tasca lligada amb l'eina Urkund per poder procedir a la detecció de similitud entre els treballs presentats.

Teniu informació sobre l'Urkund i el plagi a la pàgina del web del CRAI, Assessorament sobre detecció de similituds de treballs acadèmics, adreçada tant a professorat com a alumnat, que trobareu al bloc Elaboració de treballs acadèmics dins dels Serveis que ofereix el CRAI.

També podeu visitar el bloc Presentació de treballs acadèmics, que trobareu a la pàgina de Formació d'usuaris _ Recursos d’autoformació dins dels Serveis que ofereix el CRAI.

Si teniu qualsevol dubte, consulteu les Preguntes més freqüents o contacteu amb nosaltres a través del S@U, Servei d'Atenció als Usuaris del CRAI de la UB.