Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació rep un donatiu del Museu de la Farmàcia Catalana

Lunes, Julio 17, 2017

El CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació ha rebut en donatiu un fons provinent del Museu de la Farmàcia Catalana integrat per 1.100 llibres i 1.400 fascicles de revista.

El Museu de la Farmàcia Catalana va ser creat l'any 1957 pel Dr. Jesús Isamat Vila, amb el nom de Biblioteca - Museu d'Història de la Farmàcia Catalana, com un annex del, aleshores, Seminari d'Història de la Farmàcia.

El Dr. Isamat va ser professor d'Història de la Farmàcia de la Universitat de Barcelona fins l’any 1965. Les instal·lacions del Museu foren inaugurades el curs acadèmic 1957–1958, conjuntament amb les del edifici que allotjaria a partir d'aquell moment la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona.

El seu fons inclou llibres i fulletons - alguns d'ells exemplars antics - sobre farmàcia, química, botànica, medicina i, en menor mesura, sobre bibliografia. El donatiu també aplega un conjunt de llibres editats al llarg dels segles XIX i XX publicats majoritàriament a l’Estat espanyol, Anglaterra,  França i Alemanya.

El fons, que s’està incorporant al Catàleg del CRAI de la UB, s’identifica amb la nota: Donació: Museu de la Farmàcia Catalana.

icono de las redes sociales del CRAI icono de canal de contenidos sindicado  twitter Blog del CRAI