Inici >> Node >> El CRAI de la Universitat de Barcelona participa a les Jornades Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració

Martes, 30 Mayo 2017

Els propers dies 6 i 7 de juny tindran lloc a l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona i al Seminari Conciliar, les jornades Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració, dedicades a l’estudi del llegat d’aquest arquitecte, historiador i restaurador, dins del context de la Barcelona del segle XIX.

Les jornades s’estructuraran en taules, conferències i altres activitats complementàries paral·leles com visites guiades. En el marc de les jornades, i dins la taula dedicada a “Col·leccions, tresors i patrimoni”, Marina Ruiz i Neus Verger -personal del CRAI Biblioteca de Reserva– presentaran la ponència Dels convents a l’acadèmia: els orígens de la biblioteca de la Universitat de Barcelona, centrada en el període de formació de la biblioteca universitària de Barcelona, abans de la seva ubicació a l’edifici de Plaça Universitat. Concretament, la seva intervenció analitzarà el període comprès des de l’any 1835, moment en què els béns conventuals van ser desamortitzats, fins al 1881, quan la col·lecció bibliogràfica es va traslladar des de l’ex convent de sant Joan de Jerusalem al nou edifici dissenyat per Elias Rogent. Per a la realització d’aquesta recerca les autores s’han basat en documentació conservada principalment a l’Arxiu Històric de la Universitat de Barcelona, però també als arxius Històric i Municipal Contemporani de la nostra ciutat. Un interessant i inèdit passeig pels primers –i convulsos- anys de vida dels fons que actualment custodia el CRAI Biblioteca de Reserva.

La Universitat de Barcelona us convida a participar en aquestes jornades gratuïtes i obertes a tot aquell qui estigui interessat en la figura d’Elias Rogent. Trobareu tota la informació al web de les jornades Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauracióRecordeu que cal inscripció prèvia!