Inici >> Node >> OXIMORA fa cinc anys amb la publicació del seu número 10

OXIMORA fa cinc anys amb la publicació del seu número 10

Martes, 23 Mayo 2017

Oxímora. Revista Internacional d'Ètica i Política (ISSN 2014-7708) ha publicat el seu No. 10 (2017) “Justícia i injustícia; teories i pràctiques”.

La temàtica del numero recupera -a cinc anys de la primera crida a les col·laboracions- la identitat de la revista, un projecte encara vigent de ser “un espai obert que promou la reflexió crítica sobre les injustícies i sobre els discursos i les pràctiques que les legitimen”.

Com a numero d'aniversari, la publicació inclou una secció especial amb les col·laboracions dels autors que s'han volgut sumar al projecte que cinc anys enrere van començar un grup d'alumnes i antics alumnes del Màster en Ciutadania i Drets Humans de la Universitat de Barcelona.

A la secció Especial hi podreu trobar La justicia y el derecho a la verdad de Norbert Bilbeny, La guerra cultural en contra de la normalización de la extrema derecha y la Teoría crítica d'Oliver Kozlarek, El miedo como factor de legitimación del desgobierno neoliberal, d'Antonio Giménez Merino, Justicia experiencial. La experiencialidad en el discurso sobre la justicia como medio para aumentar su impacto individual, institucional y social, de José Barrientos Rastrojo i Unión Europea y “crisis” de refugiados. La libre movilidad como derecho humano, de Marco Aparicio Wilhelmi.

A la secció Articles hi ha La justícia i la mesura de Pau Matheu Ribera, El olvido de la injusticia. Dos análisis complementarios: J. Shklar y A. Arteta. de Miguel Grijalba Uche, El fundamento místico de la justicia: aportes del escepticismo en Montaigne, Hume, Foucault de Cristina Ambrosini, Pluralismo y derecho al disenso: crítica a Chantal Mouffe como lectora de Rawls de Mario Cunningham Matamoros, Justicia epistémica y epistemologías del Sur, de Miguel Mandujano, Child justice and the little daily drops of physical violence: a case of troubled waters de María del Mar Cabezas Hernández i WikiLeaks under fire: Is it electronic civil disobedience? de Miquel Comas Oliver.

Podeu consultar el número 10 de la revista Oxímora des del Web del CRAI Revistes Científiques de la Universitat (RCUB) > Oxímora. Revista Internacional de Ética y Política.