Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca del Campus Clínic fomenta l’ús dels llibres electrònics de l'Elsevier Spanish Collection

Lunes, 3 Abril 2017

Arran de la compra de l’Elsevier Spanish Collection de Ciències de la Salut (74 nous llibres electrònics), i de la possibilitat d’accés, durant el 2017, a 2097 llibres electrònics d’Elsevier, el CRAI Biblioteca del Campus Clínic ha posat en marxa una campanya de difusió per fomentar-ne l’ús.

Aquesta campanya ha tingut diversos fronts. Per una banda, les xarxes socials. A Facebook i Twitter es publica cada setmana una fotografia que recorda la possibilitat de consultar centenars de llibres en versió electrònica des de qualsevol dispositiu, al CRAI Biblioteca i a fora. A l'eina ISSUU s’ha publicat un butlletí especial dedicat íntegrament a la col·lecció de llibres electrònics en espanyol publicats per Elsevier a través de la plataforma ScienceDirect. S’hi poden trobar tots els llibres que composen la col·lecció classificats per temàtica així com els enllaços al text complet i algunes instruccions d’ús.

Per altra banda, la campanya s’ha portat a terme de forma més intensa a la pròpia Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, al Campus Clínic. S’han distribuït pòsters per la Facultat i s’han projectat imatges publicitàries a totes les pantalles d’informació. A la mateixa biblioteca s’han col·locat etiquetes com les que podeu veure a la imatge a la coberta de tots els llibres que tenen versió electrònica. D’aquesta manera els usuaris poden conèixer la possibilitat de consultar aquell document en línia abans de fer-ne el préstec.

Amb totes aquestes actuacions s’intenta que els usuaris es familiaritzin amb aquesta opció i hi vegin els principals avantatges: disponibilitat del mateix document per a un número il·limitat de persones i de forma simultània, consulta des de qualsevol punt amb connexió a internet, i la no necessitat de carregar físicament amb el llibre i no córrer el risc de poder-lo perdre, entre d'altres.