Inici >> Node >> Sistema RFID al CRAI Biblioteca del Campus Clínic

Sistema RFID al CRAI Biblioteca del Campus Clínic

Viernes, 10 Marzo 2017

El CRAI Biblioteca del Campus Clínic posa en funcionament el sistema RFID d'Identificació per Radiofreqüència, sistema d'etiquetes o targetes que permet una identificació sense que les etiquetes tinguin contacte amb el sistema de lectura.

Aquesta acció s'emmarca dins un pla d'actuaciones del CRAI de la Universitat, en el que el CRAI Biblioteca de Biblioteconomia i Documentació va efectuar la prova pilot, d'anar implementant paulatinament aquest sistema a tots els seus espais.

El sistema RFID permet eliminar tasques repetitives millorant el nivell de serveis i s'ha anat implementant poc a poc des del mes de desembre passat, gràcies al suport de l'antic equip rectoral, amb aquesta seqüència de treball:

* Durant els mesos de desembre de 2016, i gener i febrer de 2017, s'han programat i col·locat etiquetes a totes les monografies de fons modern, prop de 24.000 exemplars. Ara s'estan etiquetant també les revistes, que superen els 40.000 exemplars. Aquestes etiquetes substitueixen l'antic sistema de detecció

* S'han instal·lat quatre nous lectors per tal de poder fer la gestió d'exemplars i el préstec/devolució

* S'han col·locat les noves antenes a l'entrada/sortida del CRAI Biblioteca

A més de funcionar com a detector de furts, el sistema RFID permet conèixer l'ús de la col·lecció i disposar de dades d'entrada i sortida dels usuaris del centre.

En aquests moments doncs, ja són dos els espais del CRAI de la Universitat que disposen del sistema RFID: CRAI Biblioteca del Campus Clínic i CRAI Biblioteca de Biblioteconomia i Documentació.