Inici >> Node >> Suport del CRAI de la Universitat de Barcelona al Projecte Robert Capa y la casa de Peironcely

Martes, Julio 11, 2017

Fa un temps la Fundació AGFITEL va sol·licitar el suport del CRAI de la Universitat de Barcelona per a un projecte que ha rebut el nom de "Robert Capa y la casa de Peironcely".

Es tracta de protegir el lloc on el fotògraf Robert Capa va fer algunes de les seves fotografies més conegudes en les quals per primera vegada apareixen els nens com a víctimes dels efectes de la guerra i que va publicar a la revista francesa Regards el 10 de desembre de 1936, en un article titulat "La capital crucificada". Les imatges van donar la volta al món al ser publicades també a la revista alemanya Zürcher illustrierte i a la nord-americana Life.

Aquest espai està al barri madrileny de Vallecas, concretament al carrer de Peironcely número 10 i s'ha iniciat una campanya dirigida a la Dirección General de Patrimonio de la Comunitat de Madrid per tal de que aquest espai quedi protegit i convertir-lo en Bé d'Interès Cultural. Avui en dia continua acollint diverses famílies molt humils.

Algunes de les institucions i persones que també donen suport a aquesta iniciativa són: International Center of Photography (Nova York), Fundación Francisco Largo Caballero, Fundación Cultura de Paz, Asociación de la Memoria Social y Democràtica de España, Casa de Velázquez, Federico Mayor Zaragoza, Nigel Townson i Almudena Grandes, entre d'altres.

Els desitgem la millor de les sorts per aquesta iniciativa.

icono de las redes sociales del CRAI icono de canal de contenidos sindicado  twitter Blog del CRAI