Inici >> Node >> "Plaques de vidre d'anatomia del CRAI Biblioteca de Medicina". Nova col·lecció temàtica

Martes, 7 Junio 2016

Durant el darrer any, el CRAI Biblioteca de Medicina ha treballat en la recuperació, adequació i conservació del donatiu de la Unitat d’Anatomia i Embriologia Humana de la Facultat de Medicina - Campus Clínic-, consistent en una col•lecció de plaques de vidre emprades durant el primer terç del s.XX per a l’ensenyament de la Medicina.

Es tracta d’una col·lecció formada per 827 diapositives de vidre, 728 positius de 8,5 x 10 cm, la majoria en blanc i negre i alguns acolorits a mà, i  99 negatius de 9 x 12 cm en blanc i negre. El personal del CRAI Biblioteca de Medicina ha aplicat els tractaments necessaris per garantir la conservació d'aquest material.

L’inventari i la descripció han estat possible gràcies a la col•laboració de la Dra. Begonya Torres, professora de la Unitat d’Anatomia i Embriologia Humana de la Facultat, i de Marta Mercader, bibliotecària del CRAI de la Universitat. El procés de recuperació, conservació i preservació s’ha dut a terme des del CRAI Biblioteca de Medicina.

Podeu consultar tota la informació sobre aquest material al Web del CRAI > Recursos d'Informació > Col·leccions temàtiques > Plaques de vidre d'anatomia del CRAI Biblioteca de Medicina.

També podeu veure l'inventari i descripció de la col·lecció al Dipòsit digital de la Universitat de Barcelona.