Inici >> Node >> "Herbari de la Universitat de Barcelona (BCN)". Nova col·lecció a la Memòria Digital de Catalunya

Viernes, 8 Enero 2016

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha fet pública la nova col·lecció Herbari de la Universitat de Barcelona (BCN) a la Memòria Digital de Catalunya (MDC).

L'Herbari de la Universitat de Barcelona (conegut amb l'acrònim BCN) forma part dels fons del Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal (CRAI, Universitat de Barcelona). Prové de la fusió dels antics herbaris de la Facultat de Ciències, actualment Facultat de Biologia (1920-2001), i de la Facultat de Farmàcia (1943-2001). Allotja més de 400.000 exemplars, amb una important representació de tots els grans grups de vegetals: algues, fongs, líquens, molses i plantes vasculars. És un herbari en constant creixement gràcies a l'activitat de recerca en biodiversitat vegetal dels investigadors de la Universitat de Barcelona, però també per donacions i intercanvis amb altres herbaris del món.

La digitalització de l'herbari és un projecte a llarg termini, on es prioritzen les col·leccions d'especial interès. Ara presentem 4 col·leccions com a exemple de la diversitat de mostres que allotja el centre:

• exemplars tipus del viatge del botànic Pius Font i Quer al Marroc l'any 1927. Primera entrega d'una sèrie que recollirà tots els exemplars tipus del nostre herbari
  • l'herbari docent, integrat per 100 imatges d'algunes de les plantes més comunes de la nostra flora i que té com a finalitat donar suport a la docència de les diferents assignatures relacionades amb la botànica
  • els fruits i les llavors de les Fabàcies, on es recullen imatges de detall de les mostres d'aquesta família que es conserven a la Carpoteca de l'herbari BCN

Podeu consultar i gaudir de l'Herbari de la Universitat de Barcelona (BCN) des del Web del CRAI > Recursos d'informació > Patrimoni bibliogràfic > Col·leccions digitals > Herbari de la Universitat de Barcelona (BCN).